وزیر آموزش و پرورش درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان به کمیسیون آموزش گزارش دهد

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش باید درباره بیمه‌های درمانی فرهنگیان به کمیسیون آموزش گزارش دهد، گفت: ارائه خدمات بیمه‌ای متناسب با هزینه‌های پرداختی معلمان نیست.

فریده اولادقباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص مشکل پیش آمده برای بیمه تکمیلی فرهنگیان، گفت: شرایط بیمه تکمیلی فرهنگیان شفاف نیست و با توجه به اینکه هزینه‌های بیمه معلمان افزایش چشم‌گیری داشته بایستی وزارت آموزش و پرورش و معاونت مالی این وزارتخانه درباره بیمه‌های درمانی به ویژه بیمه تکمیلی به کمیسیون آموزش گزارش دهد.
برخلاف افزایش سالیانه سهم بیمه پایه و سهم بیمه‌گذار، تعداد و کیفیت این خدمات افزایش پیدا نکرد؛ متاسفانه خدمات درمانی که به فرهنگیان ارائه می‌شود متناسب با مبلغ کسر شده از حقوق آنها نیست

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراضات گسترده فرهنگیان نسبت به تاخیر در پرداخت هزینه‌های درمانی، افزود: برخلاف افزایش سالیانه سهم بیمه پایه و سهم بیمه‌گذار، تعداد و کیفیت این خدمات افزایش پیدا نکرد؛ متاسفانه خدمات درمانی که به فرهنگیان ارائه می‌شود متناسب با مبلغ کسر شده از حقوق آنها نیست.

ارائه خدمات بیمه‌ای متناسب با هزینه‌های پرداختی فرهنگیان نیست

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه ارائه خدمات بیمه‌ای متناسب با هزینه‌های پرداختی فرهنگیان نیست، بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های درمانی نیاز است آموزش و پرورش به مشکل فرهنگیان در حوزه بیمه تکمیلی رسیدگی کند تا دغدغه این قشر زحمت کش با توجه به مشکلات معیشتی رفع شود.

تناسبی میان افزایش حقوق فرهنگیان و برداشت حق بیمه و ارائه خدمات وجود ندارد

وی اظهار کرد: در سال جاری حقوق معلمان افزایش ناچیزی داشته و به همان میزان نیز از حقوق آنها بابت حق بیمه کسر می‌شود و در مقابل خدمات مناسبی به آنها ارائه نمی‌شود؛ تناسبی میان افزایش حقوق و برداشت حق بیمه و ارائه خدمات وجود ندارد.

محدودیت اعمال مدرک تحصیلی انگیزه و رغبت معلمان برای ادامه تحصیل را از بین می‌برد

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین با انتقاد از محدودیت اعمال مدرک تحصیلی برای فرهنگیان، خاطرنشان کرد: این محدودیت انگیزه و رغبت معلمان برای ادامه تحصیل را از آنها می‌گیرد در حالی که نیاز است با توجه به رسالت فرهنگیان زمینه برای تحصیل آنها فراهم شود؛ معلمان برای پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان به مطالعه نیاز دارند بنابراین باید این انگیزه برای آنها ایجاد شود.

به ازای اعمال مدرک تحصیلی ۱۰۰ هزار تومان به حقوق معلمان افزوده می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: فرهنگیان حقوق چندانی دریافت نمی‌کنند از سوی دیگر به ازای اعمال مدرک تحصیل مبلغ ناچیزی حدود ۱۰۰ هزار تومان به حقوق آنها افزوده می‌شود اگرچه اعمال محدودیت مدرک تحصیلی براساس قانون مدیریت خدمات کشوری است اما نباید برای فرهنگیان اعمال شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ