ورود ۱۳ هزار معلم جدید به کلاس درس از مهر ۹۸

۳ نظر

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: ۱۳ هزار مهارت آموز ورودی امسال از مهر ۹۸ در کلاس های درس آماده تدریس هستند. سوالات آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش نیازمند بازنگری است. حسین خنیفر‌ رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره روند آموزش مهارت آموزان ماده ۲۸ که از طریق آزمون استخدامی امسال در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند، اظهار کرد: دوره‌‌های آموزشی مهارت آموزان از اول آبان ماه در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور برگزار خواهد شد و مهارت آموزان حدود یکسال در این دور‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در دوره‌های مهارت آموزی دروسی چون پداگوژی، ‌روانشناسی تربیتی، ارزشیابی و کارورزی را دنبال مهارت آموزان می‌آموزند تا پس از آمادگی کامل در این دوره برای حضور در کلاس‌های درس آماده شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: دوره‌های مهارت آموزی امسال از آبان ماه آغاز و تا شهریور سال ۹۸ ادامه پیدا خواهد کرد که حدود یک سال تحصیلی را شامل می‌شود چرا که معتقدیم دوره‌های چند هفته‌ای و یک ماهه برای تربیت معلم کافی نیست و مهارت‌آموزان باید دروس تخصصی و مهارت‌های معلمی را به طور کامل و در طول زمان مناسب آموزش ببینند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان تک سناریو برای تربیت معلم اقدام نمی‌کند، گفت: با توجه به این رویکرد نه تنها تربیت معلم در قالب دروه‌های چهار ساله را دنبال می‌کنیم بلکه دوره‌های یکساله را برای مهارت آموزان را بر اساس ماده ۲۸ دانشگاه در دستور کار داریم البته همچنان معتقدیم بهترین دانشجو برای تربیت معلم افرادی هستند که دوره‌های چهار ساله را می‌گذرانند.
گزینش مهارت آموزان ماده ۲۸ اشکالاتی دارد

خنیفر درباره کیفیت روند برگزاری آزمون استخدامی و پذیرش مهارت آموزان گفت: طراحی سوالات و گزینش مهارت آموزان سعی شده است مبتنی بر مسائل روان شناختی و بومی باشد البته در این زمینه اشکالاتی وجود دارد و گزارش‌هایی در به ما رسیده است که سعی می‌کنیم در این خصوص بازنگری داشته باشیم تا روند تربیت معلم از طریق جذب در دوره‌های یکساله بهبود پیدا کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۱۷ هزار پذیرفته شده آزمون استخدامی امسال از مهر ۹۸ در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و چنانچه افرادی نتوانند آزمون صلاحیت حرفه‌ای که در انتهای هر دوره آموزشی برگزار می‌شود با موفقیت پشت سر بگذارند به صورت مشروط در کلاسی‌های درس حاضر تدریس را آغاز می کنند تا در آزمون جبرانی بتوانند گواهی صلاحیت حرفه‌ای را کسب کنند.
۴۲۰۰ ظرفیت خالی دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم

خنیفر درباره وضعیت تربیت معلم از طریق دوره‌های چهارساله گفت: از ظرفیت در نظر گرفته شده برای امسال حدود ۲۲ هزار دانشجو معلم جدید را جذب کردیم و ۴۲۰۰ ظرفیت خالی در ۱۶ رشته دوره کارشناسی داریم.

وی ادامه داد: چنانچه آموزش و پرورش و سازمان سنجش آمادگی لازم برای جذب نیرو و تکمیل ظرفیت را اعلام کنند در دانشگاه امکان پذیرش دانشجوی جدید را داریم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه بیشترین ظرفیت خالی در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان مربوط به رشته آموزش ابتدایی است، اظهار کرد: آمادگی داریم تا از آبان یا بهمن امسال جذب دانشجویان را انجام دهیم تا چهارسال آینده معلمان بیشتری را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم.

خنیفر با تاکید بر اینکه کشور همواره به تربیت معلم نیاز دارد، گفت: هر چه معلم بیشتری به نظام تعلیم و تربیت وارد کنیم صرفا از کمیت به کیفیت بخشی روی آوردیم چرا که اکنون به دلیل کمبود معلم تراکم کلاس‌های درس بالاست و با تامین معلم مورد نیاز ‌می‌توانیم تراکم دانش آموزی را به حد استاندارد برسانیم.

وی اظهار کرد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان برتر ما خارج از کشور زندگی می‌کنند و امکان استفاده از علوم این افراد را به صورت وارداتی داریم اما معلمی حرفه‌ای است که نمی‌توانیم آن را وارد کنیم چرا که نیازمند آموزش‌های بومی است؛ هر تخصصی همچون پزشکی و مهندسی و سایر مشاغل امکان وارداتی بودن دارند اما حرفه معلمی فقط باید در داخل کشور به ثمر برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای ورود ۱۳ هزار معلم جدید به کلاس درس از مهر ۹۸

  • آ
    آزمونی در کار هست؟؟😔😔
    ۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۲۸
    با توجه به این خبر آیا آزمون دی ماه برگزار میشه؟؟؟
    • آ
      آموزگاز
      ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۳
      دستتون درد نکنه یعنی ما ماده 28 دیگه هیچی اصلا اشتباهی معلم شدیم آره.
      • س
        سوریاس
        ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۵
        چرا این خبر اینقدر گنگه؟
        یه جا فرمودن ۱۳ هزار نفر از مهر ۹۸ میرن سر کلاس
        یه جا فرمودن ۱۷ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ جذب شدن
        یادمه چند روز پیش هم گفته بودن از ۱۷ هزار ردیف استخدامی ماده ۲۸ حدود ۴۰۰۰ نفر ظرفیت خالی مونده که دارن رایزنی میکنن که توی تکمیل ظرفیت ظرفیتای خالی رو پر کنن.
        واقعا الآن باید کدوم خبر رو در نظر بگیریم؟
        مایی که امیدوار به وجود تکمیل ظرفیتیم و منتظر، تا کی باید منتظر بمونیم؟
        انتظارمون نتیجه داره یا نه؟

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ