همسان سازی حقوق بازنشستگان

۱ نظر

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از همسان سازی حقوق بازنشستگان در کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، سلمان خدادادی صبح امروز شنبه در مراسم آغاز عملیات خانه امید ملکان با بیان اینکه ۱۸ صندوق بازنشستگی درآستانه ورشکستگی هستند، گفت: البته در این بین فقط صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی در آستانه ورشکستگی نیست.

وی با تاکید بر اینکه پیگیر همسان سازی حقوق بازنشستگان هستم، ادامه داد: در کمیسیون اجتماعی مجلس مصمم هستیم طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان را از ابتدای سال ۹۸ در کشور اجرا کنیم و این ناعدالتی در حقوق بازنشستگان را از بین ببریم.
خدادادی با بیان اینکه دخل و خرج دولت ناهمخوان است، گفت: همین موضوع باعث تاخیر در ارائه لایحه بودجه سال ۹۸ به مجلس شده است و این درحالی است که دولت طبق قانون باید تا ۲۵ آذر لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس می کرد ولی این امر محقق نشده است.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین با تاکید بر اینکه قانون مدیریت خدمات کشوری با ۱۲۶ ماده تدوین شده است، گفت: : با اجرای این قانون مشکلات کشور و از جمله دغدغه حقوق بگیران و بازنشستگان رفع شده است.
وی با اشاره به اینکه ۳۶ ماده از این قانون توسط کمیسیون اجتماعی مجلس اصلاح شده است، گفت: این قانون تا ۱۰۰ سال آینده پاسخگوی نیازهای جامعه خواهد بود.
این نماینده مردم ملکان در مجلس سپس در خصوص بازنشستگی گفت: در دنیا ارتباط کارمند دولتی وقتی بازنشسته می شود با دولت قطع و حقوق و مزایای خود را از صندوق بازنشستگی دریافت می کند این در حالی است که در ایران دولت موظف است در زمان بازنشستگی هم بفکر حقوق و مزایای بازنشستگان باشد.
وی در خصوص عملیات اجرایی احداث خانه امید بازنشستگان کشوری در ملکان نیز گفت: این مرکز در ۶۰۰ متر مربع زمین و با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی در ۲ فاز احداث و برای یک هزار بازنشسته شهرستان ملکان خدمات ارائه می دهد.
خدادادی سپس در خصوص اجرای طرح یکسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: این طرح به ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس سپس گفت: کل بودجه کشور در سال جاری ۳۲۰ هزار میلیارد تومان بود که از این مقدار مبلغ ۶۹۶ هزار میلیارد تومان صرف حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان و ۸۲ هزار میلیارد تومان صرف هزینه های جاری و مابقی در پروژه های عمرانی مصرف می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبارحقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

  • ب
    بوف
    ۲ دی ۱۳۹۷، ۰۶:۳۴
    امسال قرار بود اجرا بشه ...قوانین موجوده.. .فقط اجرا کردن میخاد که کسی نیست ....ما از سال 89منتظر اجرا شد نیم و هر چی تعویق بیفته اصلاح شرایط سخت خواهد شد

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ