هزار و ۲۳۶ طرح اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان اجرا شد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۲۳۶ فرصت شغلی با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۴۷۲ میلیون تومان در ۶ ماهه نخست امسال در این استان اجرا شد.

رمضان پودینه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح های اجرایی این مدت در بخش های کشاورزی، دامداری، شیلات، صنایع دستی و خدمات بوده است.
وی ادامه داد: ۵۳۶ فرصت شغلی این مدت با اعتبار هشت میلیارد و ۹۶ میلیون تومان از محل منابع کمیته امداد و ۷۰۰ طرح با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۳۷۶ میلیون تومان از طریق منابع بانکی سیستان و بلوچستان اجرا شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اهمیت اشتغال برگزاری نشست های توجیهی با ادارات کمیته امداد شهرستان‌ها به منظور تبیین و توضیح فرآیندهای ارائه خدمات اشتغال، حرفه آموزی و کاریابی در این مدت در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: شناسایی اقشار نیازمند با کمک بخشداران، ائمه جمعه و جماعت و سایر مسئولان و تهیه بانک اطلاعاتی برای ارائه خدمات اشتغالزایی به این گروه در اولویت برنامه های کمیته امداد قرار دارد.
پودینه اظهار داشت: اجرای طرح آمایش محیط کسب و کار و احصاء نیازمندی‌های مورد نیاز در تمامی روستاها، محله‌های شهری و اطلاع رسانی نیازمندی‌های شغلی به مددجویان متقاضی اشتغال از دیگر برنامه های در دست اقدام کمیته امداد است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان افزود: به منظور پایدار سازی مشاغل ایجاد شده بازدیدهای میدانی و ارزیابی های دوره‌ ای طرح‌ها تا مرحله‌ توانمندی کامل مددجو ادامه خواهد یافت.
به گزارش ایرنا هم اینک ۱۰۸ هزار خانوار با جمعیت بیش از ۲۷۰ هزار نفر تحت حمایت و از خدمات این نهاد در سیستان و بلوچستان بهره‌ مند هستند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ