نشست کمیته حقوق و دستمزد ۲ هفته دیگر برگزار می شود

عضو شورای عالی کار در پی نشست عصر سه شنبه این شورا که با حضور «محمد شریعتمدار»ی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده بود، از برگزاری جلسه کمیته حقوق و دستمزد در ۲ هفته آینده و بررسی نتیجه آن در شورا خبر داد.

«اصغر آهنی ها» عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، موضوع نشست امروز را بررسی کلیات افزایش حقوق و رسیدگی به مسائل اقتصادی و اشتغال کارگران عنوان و اضافه کرد: در این جلسه چند گزارش اقتصادی و همچنین گزارش کمیته حقوق و دستمزد و پیشنهادهای مرتبط با بن کارگری مطرح شد.
به گفته وی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه از برنامه دولت برای «حمایت غیرنقدی کارگران» خبر داد.
آهنی ها اضافه کرد: همچنین بر اساس مصوبات جلسه، قرار است حمایت های غیرنقدی جدیدی به فقیران و نیازمندان تخصیص یابد.
به گزارش ایرنا، بعدازظهر امروز (سه شنبه) نخستین جلسه شورای عالی کار به ریاست شریعتمداری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد تا برخی از مهمترین مسائل مطرح شده از سوی کارگران مانند تامین معیشت و افزایش قدرت خرید آنان بررسی شود.
نشست های شورای عالی کار باید هر ماه برگزار شود؛ اگر سه نفر از اعضای این شورا برگزاری جلسه اضطراری را درخواست کنند باید جلسه به شکل ویژه برگزار شود اما در سه ماه گذشته با وجود درخواست های پیاپی نمایندگان بخش کارگری و کارفرمایی، این نشست ها برگزار نشده بود.
پیش از این «علی خدایی» نماینده بخش کارگری در شورای عالی کار، به ایرنا گفته بود براساس کارشناسی ها، بین هزینه خانوار و میزان دریافتی کارگران حداقل ۸۰۰ هزار تومان اختلاف وجود دارد که باید این رقم برای کارگران جبران شود.
شریعتمداری پس از اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، در دیدار با تشکل های کارگری و کارفرمایی، تاکید کرد باید از توانایی و ظرفیت تشکل ها نهایت استفاده را برد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ