نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان پیش از موعد بالاخره در مجلس به تصویب رسید

۱۲ نظر
خبرگزاری ایرنا : نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان پیش از موعد پس از هفت سال تلاش بی‌وقفه حدود ۱۲هزار بازنشسته برای احقاق حقوق قانونی که مورد تعهد تامین اجتماعی بود، سرانجام در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به تصویب رسید. به گزارش ایرنا، «منصور دشستانی» نماینده بازنشستگان پیش از موعد روز یکشنبه در نشستی که بازنشستگان پیش از موعد حضور داشتند، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا درباره مصوبه مجلس، گفت: پس از هفت سال تلاش شبانه روزی و مداوم بازنشستگان و اخذ دو مصوبه، در نهایت به استناد بند ۴ ماده ۳۳ لایحه برنامه ششم توسعه که به تایید شورای نگهبان نیز رسید، دولت و سازمان تامین اجتماعی مکلف شدند سنوات ارفاقی را به‌عنوان سنوات خدمت قابل قبول تلقی و مستمری بازنشستگان پیش از موعد کارکنان دولت (مصوب پنجم شهریور ماه سال ۱۳۸۶) را بر اساس میانگین دو سال آخر سنوات ارفاقی از تاریخ بازنشستگی آنان محاسبه و پرداخت کنند. وی تاکید کرد: این مهم با مساعدت و حمایت بی دریغ نمایندگان فرهیخته ملت در مجلس شورای اسلامی و تلاش هزاران بازنشسته پیش از موعد کشور تحقق یافت. وی یادآور شد: تصویب و تایید نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان موجی از شادی وشعف در بین این پیشکسوتان عرصه خدمت در سال‌های اولیه انقلاب و شرایط دشوار ایام دفاع مقدس، پدید آورد.به گفته دشتستانی، بازنشستگانی که از قانون پیش از موعد استفاده کردند بسیاری از سال‌های خدمت خود را در دوران دشوار جنگ تحمیلی گذراندند و ایثارگرانه به مردم و نظام جمهوری اسلامی در قالب‌های متفاوت خدمت کرده‌اند. به گفته وی، کارکنانی که تحت پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی هستند بر خلاف قوانین صندوق خدمات کشوری که مستمری آنها بر اساس میانگین دو سال آخر خدمت اشتغال محاسبه می‌شود، مستمری بازنشستگان مشمولان سازمان تامین اجتماعی، بر اساس تبصره ذیل ماده ۷۷ قانون تامین اجتماعی، بر اساس میانگین دو سال آخر بیمه‌پردازی (نه بر اساس اشتغال) محاسبه می‌شود. دشتستانی یادآور شد: با اینکه بازنشستگان پیش از موعد با ۲۵سال سابقه کار و بیمه‌پردازی بازنشسته شدند اما حق بیمه ۵ سال سنوات ارفاقی آنها بر اساس آخرین حقوق مشمول کسر بیمه و با ضریب افزایش سالانه به‌صورت یکجا و نقدا توسط کارفرمایان این افراد در آنها مشغول به کار بودند، به صندوق تامین اجتماعی پرداخت شده بود و به این لحاظ منعی برای نادیده گرفتن بیمه‌پردازی سنوات ارفاقی در محاسبه میانگین مستمری، پنج سال آنها وجود نداشت. همچنین در این نشست «سیروس شاه حسینی» رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان ایرنا گفت: مشمولان قانون بازنشستگان پیش از موعد از ۳۰ نهاد دولتی و غیر دولتی هستند. مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی بارها یادآور شده بود در صورتی که این مصوبه از سوی مجلس شورای اسلامی قانون و تکلیف شود سازمان تامین اجتماعی هیچ مشکلی در اصلاح نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان ندارد. «پریوش یارمحمدی» یکی دیگر از اعضای کانون بازنشستگان پیش از موعد در این نشست گفت: این بهترین پاداشی بود که مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان می‌توانستند به کارکنان خدوم دولت که سال‌ها با صداقت و درستی تلاش کرده‌اند، بدهند. تذکر:با توجه به اتمام قرارداد سایت وکیل ملت با سامانه"خبر پو"از فرهنگیان عزیز درخواست می شود از این پس برای دریافت آخرین اخبار فرهنگیان مستقیما به سایت وکیل ملت مراجعه و آخرین اخبار این حوزه را دریافت نمایند.

برای مشاهده اخبارحقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۲ نظر برای نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان پیش از موعد بالاخره در مجلس به تصویب رسید

  • ج
    جعفر حاجیلو
    ۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۵۸
    سلام؛با تشکر از زحمات بیدریغ شما.لطفاً تاریخ اجرای مصوبه مجلس که نحوه محاسبه حقوق باز نشستگان میانگین دو سال آخر در سال ۱۳۹۵؛از چه تاریخی از سال نودوپنج اجرایی میشود.
    • ع
      عباس
      ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۲
      سلام ضمن عرض خسته نباشید وقبولی طاعات عبادات
      اینجانب متولد1347 باتوجه به شرایط سنی زیر50سال دارم باسابقه بیمه29سال10ماه18روز بازنشسته پیش ازموعد شدم لطفا بفرماءیدحقوقم براساس 50 سال محاسبه میگردد یا42روز کسری30سال
      ضمنا حضور داوطلبانه درجبهه هم درسوابق بیمه نیز منظورشده
      باتشکر فراوان
      • ب
        بهمن
        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۲۷
        باسلام من 8سال جنگ تحمیلی درجبهه وبعداز جنگ درمناطق مرزی خدمت کردم باتقاضای خودم 25 سال خدمت بازنشست شدم 6 ماه بعد سال 86 برابر بخشنامه حتی کسانی 20 سال خدمت داشتن 30روز برایشان حساب نمودن هزاران مثل من درجبهه ها زجر کشیدن اما کسانی درپایتخت کلیه سهمیه از زمین تا وام کلان گرفتن ما باید کاسه گدایی دست بگیریم چون دفاع از دین وآب وخاک نمودیم سپاسگزارم از مجلس حق زحمت کشان مملت بهشان بدهد
        • ب
          بهمن
          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۰۰:۱۱
          با سلام.من بر اساس ماده ده نوسازی و بهسازی صنایع که اجازه میدادآگهی دهنده با پرداخت 50درصد بیمه پنج سال آینده را یکجا پرداخت کند(50درصد بفیه با دولت است)بازنشته شدم.وتابع سازمان تامین اجتماعی هستم.
          آیا این قانون شامل من ومانند من میشود.
          • ب
            بهمن
            ۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۵۵
            برای عمال بند ت ماده 28 در خصوص احتساب سنوات ارفاقی وتجدید محاسبه حقوق باز نشستگان.
            آیا این قانون شما بازنشتگان ماده ده نوسازی صنایع که دقیقا شرایط یکسان با کارمندان پیش از موعد را دارند..میشود؟
            در صورت شامل شدن چرا شعب از اجرا امتناع میکنند؟
          • م
            مرتضی
            ۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۲۱:۰۷
            بعد از چند سال پس از تصویب مجلس و شورای نگهبان از کی پرداخت میشود و درصد افرایش ان برای 5 سال چقدر میباشد
            • ع
              علی
              ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۰۳:۰۴
              سلام وقت بخیر آیا این شامل جانبازان میشه ممنون میشم جواب بدین تشکر
              • ح
                حسینی
                ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸:۰۹
                باسلام من با 28 سال سابقه بیمه از ابتدای سال 94 ازطریق بازنشستگی پیش از موعدکارکنان دولت با28 روز حقوق وبامیانگین حقوق سنوات سالهای 27و28 بازنشسته شدم بطوریکه حقوقم خیلی پایین است میخوام ببین تفاوتها کی محاسبه وپرداخت میشه؟
              • د
                داود
                ۶ فروردین ۱۳۹۶، ۰۸:۵۴
                سلام این مصوبه شامل بازنشستگان سال 94 هم میشود
                • ب
                  بازنشسته کشوری
                  ۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۲۲:۵۸
                  لطفا اطلاع رسانی فرمائید شامل بازنشستگان پیش ازموعد کشوری می شود یانه.
                  • ف
                    فرهمند
                    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۳۱
                    عرض سلام و احترام
                    میخواستم بدون این مصوبه شامل بازنشستگان کشوری هم هست یا فقط بازنشستگان تامین اجتماعی را شامل میشود؟
                    • ف
                      فائزه
                      ۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۰۶
                      دستشون درد نکنه هر چی تصویب کردن،این حقوقا پس چی شد یه هفته به عید کشتین مارو

                      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                      ثبت پاسخ