میانگین حقوق بازنشستگان کشوری ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: میانگین حقوق بازنشستگان کشوری امسال به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده و امیدواریم با تدبیر دولت و مجلس و اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد تومان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جمشید تقی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۲۵۰ هزار نفر از بازنشستگان از تسهیلات صندوق بازنشستگی برای سفرهای زیارتی و سیاحتی استفاده کرده‌اند که این تسهیلات نسبت به گذشته ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

تقی زاده گفت: هزینه این سفر برای بازنشستگان که به همراه یک نفر می‌توانند از آن استفاده کنند، ۷۴۰ هزار تومان است و تاکنون۵۰ درصد هزینه هتل‌ها و مراکز اقامتی که در سایت گردشگری صندوق اسامی آنها منتشر شده است برای بازنشستگان در قالب تخفیف خدمات ارائه می‌شود. علاوه بر خدمترسانی از طریق ۷۰ هتل، همچنین ۲۰ درصد برای صرف غذا به بازنشستگان تخفیف داده می‌شود که بازنشستگان از ابتدای اسفند فرصت ثبت نام برای سفرهای نوروزی را دارند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: یک میلیون نفر از بازنشستگان طی سالهای اخیر از امکانات سفر استفاده کرده‌اند که در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان در این ارتباط اعتبار تخصیص داده شده است.

وی در مورد اعطای وامهای ضروری به بازنشستگان نیز گفت: به ۴۰۰ هزار نفر وام ۵ میلیونی اعطا شده است. ضمن اینکه از ۲۰۰ هزار نفری که امسال قول داده بودیم، ۱۳۵ هزار نفر وام خود را دریافت کرده‌اند و مابقی آنها نیز پایان امسال وام ضروری را دریافت می‌کنند.

تقی‌زاده در مورد ثبت‌نام وام های ضروری تصریح کرد: برای وام ضروری سال ۹۸ نیز از اول فروردین ماه اعطای وام ۲۰۰ هزار نفر دیگر را شروع می‌کنیم.

تقی زاده در مورد بیمه تکمیلی برای بازنشستگان نیز گفت: در این بخش ۳۰ درصد افزایش اعتبار بر مبنای دستور وزیر رفاه داریم و اعتبار آن از هزار میلیارد تومان به یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی همچنین درباره حمایت صندوق بازنشستگی از بیماران گفت: ۳۵ هزار بازنشسته دارای بیماری‌های خاص را تحت پوشش قرار دادیم و سعی‌ می‌کنیم که بیشترین پوشش را برای این افراد داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه از ثبت‌نام فرزندان بازنشستگان و اشتغال آنها خبر داد و گفت: ۳۶ نفر از فرزندان بازنشستگان فرآیند استخدام خود را انجام دادند و مابقی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره اینکه صندوق بازنشستگی یک میلیون و ۴۲۱ هزار نفر بازنشسته را تحت پوشش و حمایت دارد گفت: این صندوق دومین صندوق بیمه ای کشور است که تلاش گسترده‌ای را برای ارائه خدمات بازنشستگان انجام می‌دهد.

وی در پایان گفت: میانگین حقوق بازنشستگان کشوری امسال به دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است که امیدواریم با تدبیر دولت و مجلس و اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد تومان به موضوع همسانسازی حقوق، در سال ۹۸ شاهد افزایش بیشتر حقوق بازنشستگان به خصوص در میان حقوقهای کمتر از ۲ میلیون تومان باشیم.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ