مهلت مجدد ثبت نام کنکور ۹۸ آغاز شد

فرصت دوباره برای ثبت نام داوطلبان در کنکور سراسری ۹۸ در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸ برای پذیرش دانشجو در رشته های با آزمون و دوره های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس های خودگردان دانشگاه ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه ها و رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از هم اکنون در سامانه سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org آغاز شد و تا چهارشنبه ۲۲ اسفندماه ادامه دارد.
بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، دو نوع سوال برای داوطلبان نظام قدیم و جدید در کنکور ۹۸ طراحی می شود.
ظرفیت پذیرش دانشجو در این کنکور ۷۶۰ هزار نفر اعلام شده است.
فرصت مجدد ثبت نام برای آن دسته از داوطلبانی تمدید شده است که در فاصله زمانی ثبت نام آزمون سراسری ۹۸ نتوانستند سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند.
آن دسته از داوطلبانی که پیش از این نسبت به ثبت نام خود اقدام کرده اند، از ۱۹ تا ۲۲ اسفند می توانند نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.
حوه دریافت سوابق تحصیلی کنکور
داوطلبان کنکور سراسری سال ۹۸ که تاکنون سوابق تحصیلی خود را دریافت نکرده اند در سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها به نشانی: http://dipcode.medu.ir به منظور دریافت کدهای سوابق تحصیلی پایه های تحصیلی، اقدام کنند.
مهلت ثبت نام برای کنکور سال۹۸ برای سومین بار از ۱۹ اسفندماه جاری تمدید شد.
داوطلبان پایه دوازدهم نظام جدید هم می توانند کد سوابق خود را از این سامانه دریافت کنند.
این دسته از داوطلبان پیشتر باید طبق اعلام مدارس محل تحصیل با مراجعه به این سامانه کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کرده و در زمان ثبت‌نام با درج کد سوابق تحصیلی در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اطلاعات فردی خود را مشاهده ‌کنند.
کد سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۷
داوطلبان باید با مراجعه به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها به نشانی: http://dipcode.medu.ir برای دریافت کد سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۷ با عنوان رشته‌های تحصیلی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی اقدام کنند.
دارندگان مدارک پیش‌دانشگاهی
گروه دیگر داوطلبان که باید با مراجعه به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها به نشانی: http://dipcode.medu.ir برای دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام کنند، داوطلبانی هستند که دارای مدرک پیش‌دانشگاهی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر بوده و مدرک دوره پیش‌دانشگاهی خود را از سال تحصیلی ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷ دریافت کرده‌اند.
دارندگان مدرک پیش‌دانشگاهی سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷ باید طبق بند بالا اقدام کرده و دانش آموزان پیش‌دانشگاهی سال جاری که تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال ۹۸ فارغ‌التحصیل می‌شوند، لازم است برای اطلاع از نحوه اقدام، به اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون تاریخ ۳ تیرماه ۹۸ مراجعه کنند.
دریافت دو کد سوابق تحصیلی
داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی (هر دو مورد) هستند، توجه داشته باشند که باید از سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها دو کد سوابق تحصیلی دریافت کنند.
داوطلبانی که قادر به مشاهده و دریافت کد سوابق تحصیلی نیستند یا تناقضی در خصوص نمرات و مشخصات فردی مندرج در اطلاعات آموزش و پرورش خود مشاهده کرده اند، ضروری است از طریق سامانه: http://dipcode.medu.ir مورد خود را به صورت الکترونیکی در سایت مذکور حداکثر تا شروع ثبت نام مجدد اعلام کنند تا در زمان ثبت نام مجدد، مشکلی نداشته باشند.
با توجه به اینکه اطلاعات ثبت نامی داوطلبانی که در مهلت مقرر در این آزمون ثبت نام کرده اند، از ۱۹ تا ۲۲ اسفند ۹۷ روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت، این داوطلبان هم می توانند با مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت نامی خود و در صورت تمایل نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام کنند.
یادآور می شود، آزمون سراسری سال ۹۸ روزهای ۱۳و ۱۴ تیرماه در حوزه های امتحانی مربوطه برگزار می شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار تحصیلی کشور اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ