مهلت شش ماهه مشمولان دانش‌آموز برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی

دانش‌آموزانی که از ورود به سن مشمولیت انصراف، ترک و یا اخراج از تحصیل داشته‌اند، از زمان ورود به این سن، شش ماه مهلت دارند وضعیت خدمت سربازی خود را مشخص کنند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا می‌گوید: دانش‌آموزانی که قبل از ورود به سن مشمولیت موفق به اخذ مدرک دیپلم (پایه دوازدهم) می‌شوند، از تاریخ ورود به سن مشمولیت یکسال مهلت معرفی دارند و درصورت قبولی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی می‌توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.  او افزود: مشمولان متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۳ که در سال ۱۴۰۰ موفق به اخذ مدرک دیپلم شده‌اند، با ورود به سن مشمولیت یعنی از یک اردیبهشت ۱۴۰۱ به مدت یکسال (تا تاریخ یک اردیبهشت ۱۴۰۲) مهلت دارد تا وضعیت خدمتی خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + ۱۰) تعیین تکلیف کند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا درباره مهلت معرفی دانش‌آموزانی که وارد سن مشمولیت شده‌اند گفت: مشمولانی که در سن مشمولیت (۱۸ سال تمام) در مقطع دیپلم فارغ‌التحصیل، انصراف، اخراج و یا ترک تحصیل داشته‌اند، از تاریخ فراغت، انصراف حداکثر یکسال مهلت دارند تا با همراه داشتن برگ اعلام وضعیت تحصیلی، برای تعیین تکلیف خدمتی خود از طریق یکی از دفاتر پلیس +۱۰ اقدام کنند.

سردار مهری تاکید کرد: مشمولانی که در ماه‌های خرداد تا شهریور سن مشمولیت موفق به دیافت مدرک دیپلم شده‌اند، تا پایان شهریورماه سال بعد مهلت معرفی دارند و در صورت قبولی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی می‌توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.

او افزود: مشمولان متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۳ که یک خرداد ماه ۱۴۰۱ در مقطع دیپلم فارغ‌التحصیل شده‌اند تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۲ مهلت تعیین تکلیف دارد. مهری گفت: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir  از آخرین اخبار مربوط مطلع شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ