مهارت آموزی ضمن خدمت برنامه ریزی برای زندگی جوانان است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: مهارت آموزی ضمن دوره خدمت سربازی یک دوره تمرین زندگی و مهارت است و کسی که از این دوره ترخیص می شود فردی ناتوان نیست چون برنامه ریزی برای زندگی اش در همین ایام شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سلیمان پاک سرشت روز شنبه در بازدید از کارگاه های مهارت آموزی پادگان لشگر ۲۸ ارتش در کردستان اظهار داشت: هدف ما این است که پروژه مهارت آموزی سربازان به جریانی معمول در دوره های خدمت زیر پرچم تبدیل شود و بتوانیم ادعا کنیم این ایده منحصربفردی است که در کشور اجرا شده است.
وی اضافه کرد: با ۲۹ مشوقی هم که تصویب و بخشی هم اجرایی شده سربازان رغبت بیشتری برای حضور در این دوره ها پیدا می کنند چون از مهارت هایی که فرا می گیرند می توانند امتیازاتی بگیرند.
پاک سرشت افزود: مهارت آموزی ضمن خدمت پروژه وسیعی است که برای قبل از سربازی، حین سربازی و حتی بعد از سربازی هم اقداماتی در راستای اجرایی شدن آن صورت می گیرد.
وی یادآور شد: افرادی که وارد خدمت نظام وظیفه می شوند اگر مهارت نداشته باشند با مهارتی که در طول خدمت آنها را توانمند می کند می توانند در آینده شغلی پیدا کرده یا فعالیت خود را به وجه بهتری ادامه دهند.
پاک سرشت تاکید کرد: آموزش های حین سربازی از پروژه های ارزشمند و هوشمندانه ای است که از سال گذشته شروع شده و با تلاش جدی ستاد کل نیروهای مسلح بویژه سردار باقری به پروژه ای ملی تبدیل شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای اظهار داشت: اگر فنی و حرفه ای و مهارت آموزی را جدی نگیریم دچار خسران می شویم.
وی یادآور شد: حمایت های معنوی و سیاسی و اراده موجود در سازمان و همچنین ستاد کل نیروهای مسلح بود منجر به شکل گیری قرارگاه مهارت آموزی شد که در نوع خود اقدام ابتکاری و ارزشمند است.
پاک سرشت گفت: در آینده بیشتر ثمرات این تفکر بلند و اراده نیرومند را خواهیم دید ضمن اینکه برنامه ریزی هایی که برای مهارت آموزی سربازان صورت می گیرد در قالب تفاهم نامه ای است که قرارگاه مهارت آموزی با تشکیلات سازمان فنی و حرفه ای منعقد کرده است.
وی افزود: این پروژه ای ملی است که اهمیت آن بر همگان مشخص شده و روز به روز گسترش پیدا می کند ضمن اینکه می توانیم تجربه های مطلوب و ارزشمند خود را منتشر کنیم و در مواقعی که لازم است اصلاحات لازم را انجام دهیم.
پاک سرشت با اشاره به اینکه لازم است تمام انرژی خود را بگذاریم تا به مدل و الگوی مطلوب برسیم، تاکید کرد: قرار شده از سازمان فنی و حرفه ای کسی برای حضور در قرارگاه مهارت آموزی مامور شود تا در یک مقطع زمانی مشخص مساله قرارگاه و پیوند آن با سازمان فنی و حرفه ای را بطور جدی تر پیگیری کند.
وی گفت: ما در سازمان فنی و حرفه ای در رابطه با کارگاه مهارت آموزی وظیفه خودمان را انجام می دهیم اما سازمان و ستاد کل نیروهای مسلح علاوه بر کار و مسئولیتی که بر عهده دارد به مهارت آموزی نیز کمک می کنند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای اضافه کرد: نتیجه همه اینها موجب می شود مهارت آموزی به یک مولفه جدایی ناپذیر خدمت زیر پرچم تبدیل و یک امتیاز، مزیت و ویژگی برای نیروهای مسلح کشور باشد.
پاک سرشت اظهار داشت: امیدوارم به زودی برنامه های ما مدون تر شده و چگونگی آموزش ها و حوزه های آن مشخص شود به این ترتیب اگر آموزشی ارائه شود با محیط زندگی فرد و نیازها، فرصت های شغلی و شرایط اقتصادی آن تناسب داشته باشد.
وی یادآور شد: در بازدید از کارگاه های مهارت آموزی پادگان لشگر ۲۸ ارتش جمهوری اسلامی در کردستان اگر کاستی، نیازی و تجهیزاتی لازم باشد را تامین و رفع می کنیم تا با همین قوت آموزش ها ادامه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ