مناقشه بر سر افزایش حقوق کارمندان دولت

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصوبه مجلس مبنی بر لزوم افزایش حقوق کارمندان دولت به میزان ۴۰۰ هزار تومان به اضافه ۱۰ درصدِ اختیاری، به مناقشه‌ای دامن زده است که به نظر می‌رسد هنوز راه‌حلی برای آن پیدا نشده است.

سازمان برنامه و بودجه می‌گوید: «فعلا» دو ماه اول سال (فررودین و اردیبهشت) همان ۲۰ درصد را به کارمندان می‌پردازیم. اما نمایندگان مجلس معتقدند که باید از اولین ماه سال مصوبه مجلس اجرایی شود. جعفرزاده ایمن‌ابادی (نماینده رشت) در این رابطه اخطار داده است: اگر دولت نخواهد قانون را اجرا کند، سر و کارش با دیوان محاسبات خواهد بود و دیوان نیز قطعا به موضوع ورود خواهد کرد.

او اعلام کرده: دولت بخواهد دو ماه این قانون را نادیده و فقط ۲۰ درصد افزایش را اعمال کند نیز باید گفت، دولت چنین حقی ندارد و باید از اول فروردین قانون بودجه سال ۹۸ به اجرا درآید.

در این شرایط، سوالات بسیاری برای کارمندان دولت و از جمله معلمان به وجود امده است؛ آنها می‌خواهند بدانند بعد دو ماه چه خواهد شد؛ آیا دولت به مصوبه مجلس تمکین خواهد کرد؟ آیا مابه‌التفاوت این دو ماه در آینده پرداخت خواهد شد یا قرار است روندی که در عمل به ضرر کم‌درآمدهای دولت است، ادامه داشته باشد؟

گفتنی‌ست تصمیم مجلس برای افزایش ریالی حقوق کارمندان با این استدلال صورت گرفت که از افزایش شکاف درآمدی در بدنه دولت جلوگیری شود و پردرآمدها کمتر از ۲۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند.

منبع : خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار میزان افزایش حقوق کارکنان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ