ممنوعیت فعالیت حق‌التدریس جدید در آموزش و پرورش

مدیر کل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش از ممنوعیت جذب نیروی حق‌التدریس جدید برای سال تحصیلی آینده خبر داد.

یار محمد حسین بر مدیر کل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره به کارگیری نیروهای حق‌التدریس در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: طی سال‌های گذشته ۳۲ هزار نیروی حق‌التدریس جذب آموزش و پرورش شدند و بر اساس قوانین جدید جذب و به کارگیری نیروهای جدید به عنوان حق‌التدریس آزاد ممنوع است.

وی ادامه داد: در ضوابط بودجه‌ای جذب حق‌التدریس آزاد جدید ممنوع اعلام شده است، بنابراین برای جبران کمبود نیرو از روش‌هایی به جز جذب حق‌التدریس آزاد استفاده می‌کنیم.

حسین بر تصریح کرد: در نظر داریم برای جبران کسری نیرو بیشتر از طریق دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، ماندگاری بازنشستگان و نیروهای حق‌التدریس که پیش از این جذب شده‌اند استفاده کنیم.

مدیر کل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش با اشاره به تعداد جذب نیرو از طریق روش‌های مذکور گفت: ۱۵ هزار نفر از طریق دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان جذب خواهند شد، همچنین ۵۵ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی داریم که برخی از آنها در صورت تمایل امسال هم با آموزش و پرورش همکاری خواهند داشت.

وی بیان کرد: بر اساس ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری نیروهای متخصص با ۶۵ سال سن و ۳۵ سال سابقه همچنین سایر گروه‌ها با ۳۰ سال سابقه امکان فعالیت دارند بر همین اساس از افرادی که در آستانه بازنشستگی هستند دعوت به همکاری می‌کنیم.
جذب طلاب در آموزش و پرورش با اولویت مناطق محروم

حسین بر همچنین از جذب ۵۰۰ طلبه وظیفه با اولویت مناطق محروم برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این طلاب در مراکز شبانه‌روزی و سایر مدارس به عنوان معلم در دروس الهیات و سایر دروس مربوطه فعالیت می‌کنند؛ البته مهمترین موضوع رویکرد تربیتی است که این طلاب امکان اجرای آن را دارند.

مدیر کل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته ۲۳۶ طلبه به خدمت گرفته‌ شده‌اند، اظهار کرد: این تعداد روحانی از سال گذشته در مدارس فعال هستند و تا پایان زمان نظام وظیفه به فعالیت خود در مدارس ادامه می‌دهند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ