معلولان در اولویت طرح اشتغالزایی خراسان جنوبی

​معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه معلولان در اولویت طرح اشتغالزایی بهزیستی خراسان جنوبی هستند، گفت: امسال ۲۶۲ نفر از توانخواهان تحت حمایت بهزیستی، کاندید شرکت در برنامه آماده‌سازی شغلی هستند.

جمیله رضازاده در گفت و گو با ایسنا، به فعالیتهای پیش بینی شده به منظور اشتغال مددجویان در حوزه‌های تخصصی از جمله آماده سازی شغلی اشاره کرد و گفت: در این راستا، جلسات مشاوره‌ای و دوره‌های آموزشی برای کسب مهارت‌های روزمره زندگی، مهارت‌های کسب و کار و مهارت برقراری ارتباط موثر برگزار می‌شود.
رضازاده با بیان این که هر سال توانخواهانی که به سن ۱۵ سال می‌رسند، کاندید شرکت در برنامه آماده‌سازی شغلی حوزه توانبخشی هستند، افزود: امسال ۲۶۲ نفر از توانخواهان تحت حمایت بهزیستی، کاندید شرکت در برنامه آماده‌سازی شغلی هستند.
وی اظهارکرد: در این برنامه، ابتدا اطلاعات فرد در حوزه مددکاری احصاء و سپس در قالب انعقاد تفاهم نامه با بخش‌های غیردولتی همکار با بهزیستی همچون موسسات خیریه، کارگاه‌های تولیدی حمایتی و مراکز کاریابی، اقدامات لازم پیگیری و عملیاتی می‌شود.
معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: پس از انجام بررسی‌ها، سمت و سوی اشتغال فرد تبیین می‌شود تا در مراحل بعدی، بتواند در بهترین رسته شغلی متناسب با شرایط جسمی، خانوادگی و اجتماعی خود مشغول به کار شود.
رضازاده به مرحله بعد از انتخاب رسته شغلی، اشاره کرد و افزود: فرد ۱۶ ساعت مهارت‌های روزمره زندگی، ۳۵ تا ۳۸ ساعت مهارت کسب و کار و ۱۰ ساعت مهارت ارتباطی را فرا گرفته و سپس پرونده وی برای پیگیری شغلی به حوزه مددکاری ارجاع داده می‌شود.
وی با بیان این که تمامی هزینه‌ها برای آماده‌سازی شغلی بر عهده سازمان بهزیستی است، یادآورشد: فرد می‌تواند در رسته‌های اشتغال آزاد شامل کار در بازار آزاد، استخدام یا خود اشتغالی و اشتغال حمایتی شامل تعاونی، کارگاه تولیدی حمایتی تیپ یک یا دو به فعالیت حرفه‌ای مشغول شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ