مشاغل خانگی ظرفیتی مناسب برای اشتغال بانوان است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران مشاغل خانگی را ظرفیتی مناسب برای اشتغال بانوان دانست.
به گزارش خبرگزاری مهر، احمد حسین زادگان در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان با اشاره به اینکه نقش بانوان در خانواده و اجتماع انکار ناپذیر است، افزود: انقلاب اسلامی زمینه حضور گسترده زنان را به عرصه های اقتصادی و بازار کار با حفظ ارزش های جامعه فراهم کرده و دولت یازدهم نیز حضور بانوان را در این عرصه ها ارتقا داده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران مشاغل خانگی را ظرفیتی مناسب برای اشتغال بانوان دانست و خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی علاوه بر رشد و توسعه اقتصادی بانوان و خانوداه آنان، زمینه رشد و توسعه اجتماعی و فرهنگی این قشر را به همراه دارد.
وی، یادآور شد: کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و تولیدات غذایی خانگی و فناوری اطلاعات در دایره مشاغل خانگی قرار دارند که خوشبختانه قانون ساماندهی مشاغل خانگی بستر مناسبی برای حمایت قانونی از این نوع فعالیت ها را ایجاد کرده است.
حسین زادگان با بیان اینکه استان مازندران دارای اقلیم خاص مورد توجه گردشگران است، تاکید کرد: بازارچه های محلی ظرفیت خوبی برای فروش محصولات و تولیدات برای مشاغل خانگی است و با یک ساماندهی مناسب می توان از این ظرفیت جهت ارتقا اقتصاد بانوان بهره برد.
وی برگزاری جشنواره های مختلف در استان را اتفاق خوبی دانست و ابراز داشت: جشنواره های بومی که برای محصولات کشاورزی برگزار می شود رونق خوبی در اقتصاد بخش ها ایجاد کرده است اما باید برند سازی شود.
معاون استاندار، تاکید کرد: بانک اطلاعاتی از آمار تولید کنندگان مشاغل خانگی و نوع محصولاتی که در روستا ها و شهر ها توسط آنان تولید می شود تهیه شود تا بتوانیم بر اساس آن تصمیمات مناسب بگیریم.
حسین زادگان با بیان اینکه باید برای توسعه مشاغل خانگی برای بانوان هم افزایی کنیم، تاکید کرد: با پرهیز از اقدامات جزیره ای ،توسعه و ایجاد مشاغل خانگی برای زنان باید در اولویت کاری همه دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، خاطر نشان کرد: پیگیری می کنیم تا سقف تسهیلات اشتغالزایی بانوان افزایش یابد زیرا امروزه در شرق آسیا مخصوصا کشور چین ۳۰ درصد محصولات صادراتی از مشاغل خانگی است و ما نباید از این ظرفیت غافل شویم و صادرات محصولات تولیدی در مشاغل خانگی را به عنوان یک موضوع مهم پیگیری کنیم.
در آغاز این جلسه، سمیه قاسمی طوسی، مدیر کل بانوان و خانواده استانداری، گزارشی از اقدامات و برنامه های پیش روی این اداره کل در خصوص مشاغل بانوان در استان ارایه کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ