اشتغال و حرفه‌آموزی بیش از۶۰ درصد زندانیان استان کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل زندان های کهگیلویه و بویراحمد از گسترش اشتغال و حرفه آموزی ۶۰ درصدی زندانیان استان با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی خبر داد.


به گزارش روابط عمومی زندانهای استان اسماعیل جمیاری مدیر کل در گفتگو با واحد اطلاع رسانی زندانها گفت: با توجه به رایزنی‌ها و تلاش‌های انجام شده و انعقاد تفاهم نامه هایی با سازمان فنی و حرفه ای و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی اشتغال و ارائه آموزشهای حرفه آموزی ۶۰ درصد زندانیان در زندانهای استان را در بر می گیرد.
وی یکی از اولویتهای کاربردی سازمان زندانها را ایجاد حرفه آموزی و اشتغال هدفمند و پر نمودن اوقات فراغت زندانیان برشمرد و اظهار داشت: اصولاً یکی از عوامل ارتکاب بزه و جرم ، بیکاری و عدم مشغله افراد بوده است و مادامیکه در زندانها نتوانیم اوقات مددجو را با برنامه های متعدد و متنوع پر کنیم زمینه بروز تخلف حاصل از بیکاری و نیز آسیب های دیگر متوجه زندانیان خواهد شد.
جمیاری با تاکید بر ترویج و گسترش حرفه آموزی و اشتغال در زندانها تصریح کرد: ضرورت این مهم و تحقق برنامه های سازمان برای این امر باعث شده تا اشتغال در زندان بسته ، باز و نیمه باز و همچنین ترویج اشتغال پاتختی در زندانهای استان با هدف پر کردن اوقات فراغت زندانیان ، ارائه آموزش ، اشتغال ونهایتاً کسب درآمد نهادینه شود تا جائیکه بیشتر زندانیان استان مشغول فراگیری حرفه های مختلف هستند.
این مقام ارشد زندانهای استان با اشاره به رشته های اموزشی در زندانها اظهار داشت: در بخش کشاورزی دام و طیور، زنبور داری ، گیاهان دارویی و همچنین فنی وحرفه ای گلیم بافی ، گلسازی ، گیوه دوزی ، معرق کاری ، صنایع دستی و…. زندانیان مشغول فعالیتند.
مدیر کل زندانهای کهگیویه وبویراحمد ترسیم سند راه و نقشه کار برای توسعه اشتغال در زندانها را یک ضرورت در فرایند نگهداری هدفمند زندانیان و اصلاح وتربیت آنان برشمرد و گفت : مجموعه زندانها می تواند به مجموعه ای پویا برای تولید محصولات مورد نیاز سایر ارگانها و دستگاهها به خصوص سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان با هدف کسب در آمد و کمک به نیازهای اقتصادی زندانیان و حتی خانواده های آنان مبدل شود .

منبع : سازمان زندانها

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال زندانیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ