مجوز استخدام ۱۰ هزار نفر در وزارت بهداشت صادر شده است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور استخدامی و اداری کشور گفت: امسال مجوز استخدام ۱۰ هزار نفر برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی این سازمان صادر شده است.

جمشید انصاری روز پنجشنبه در شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سازمان امور استخدامی و اداری کشور با وزارت علوم برای در نظر گرفتن مجوز استخدامی بیشتر به دانشگاههای علوم پزشکی سیستان و بلوچستان مذاکراتی را انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: امسال ۲ آزمون استخدامی در کشور برگزار می شود که بیشترین سهمیه جذب به وزارتخانه بهداشت و آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

معاون رئیس جمهوری بیان کرد: دانشگاههای علوم پزشکی و آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برای جذب سهمیه بیشتر در آزمون استخدامی امسال با وزاتخانه های مربوطه رایزنی کنند.

وی اظهار داشت: هر مجوز استخدامی که وزیر علوم برای دانشگاههای سیستان و بلوچستان درخواست کند سازمان امور اداری و استخدامی کشور بدون بررسی با آن موافقت می کند.

انصاری ادامه داد: مجوز استخدامی در ۲ وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش بر عهده وزیر است.

وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش در ۲ سال اخیر ۲ هزار و ۴۰۰ نفر مجوز استخدامی داشته که همگی آنان جذب شده اند.

رئیس سازمان امور استخدامی و اداری کشور تصریح کرد: ۲۵ هزار مجوز جذب برای دانشگاه فرهنگیان صادر شدهکه جا دارد وزارت آموزش و پرورش هزار و ۵۰۰ سهمیه را به سیستان و بلوچستان اختصاص دهد.

وی اظهار داشت: امسال هزار و ۲۰۰ فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان داریم که این بهترین روش تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش این استان است.

انصاری بیان کرد: مجوز استخدامی به وزارت اموزش و پرورش داده شده که نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی پیگیرهای لازم را برای جذب سهمیه بیشتر به این استان با وزارتخانه مربوطه انجام دهند.

وی افزود: همچنین مجوز استخدامی ۲ هزار نفر به طور ویژه در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به وزارتخانه مربوطه داده شده است.

معاون رئیس جمهوری گفت: ۱۵ هزار مجوز استخدامی پارسال به وزارت آموزش و پرورش تعلق گرفت که از این تعداد تنها چهار هزار مجوز استخدام نشده داریم.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت برای حل مسائل نظام اداری سیستان و بلوچستان گفت: سازمان امور استخدامی و اداری کشور با تمام امکاناتی که در اختیار دارد برای حل مشکلات نظام اداری این استان تلاش می کند.

امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این نشست اظهار داشت: سیستان و بلوچستان دارای تنوع قومی و مذهبی است و انتظار می رود سازمان امور استخدامی و اداری کشور نگاه ویژه و عدالت محور در بحث استخدامی های این استان داشته باشد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان با وجود قومیت ها و مذاهب مختلف در کنار یکدیگر با وحدت و برادری زندگی می کنند.

وی ادامه داد: چنانچه استخدامی ها در سیستان و بلوچستان عادلانه باشد برادری و وحدت در میان مردم این استان محکم تر می شود.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های بیشماری از جمله مرز است که بهره گیری از این ظرفیت ها میزان بیکاری را در این استان به شدت کاهش می دهد.

وی ادامه داد: مسئولان توجه ویژه ای به بحث اشتغال جوانان سیستان و بلوچستان داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: بیش از ۱۴ هزار پست مصوب در این استان داریم که ۴۸ درصد این پست ها در مرکز استان است.

غلامرضا مالکی اظهار داشت: ۸۴۸ هزار نفر در سیستان و بلوچستان آماده رفتن به مدرسه هستند اما تنها بیش از ۶ هزار نفر در مدارس این استان مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: نیروی انسانی کافی برای آموزش بازماندگان از تحصیل را در سیستان و بلوچستان نداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: آموزش و پرورش این استان با کمبود ۴۰ هزار نیروی انسانی مواجه است.

وی ادامه داد: برای آموزش بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان به جذب ۱۹ هزار نیروی آموزشی نیازمند هستیم.

مالکی اظهار داشت: پنج دانشگاه سیستان و بلوچستان ۷۴ هیات علمی و ۱۳۲ نفر غیر هیات علمی کمبود دارد.

وی تصریح کرد: ۱۰ درصد از ۱۰ هزار نفر از کارکنان دولت در سیستان و بلوچستان را بانوان تشکیل می دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: برای ماندگاری نیروی انسانی در این استان باید طرح های تشویقی مدنظر سازمان امور استخدامی و اداری کشور باشد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه اخبار لحظه به لحظه وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ