متولی حقوق و مزایای «سرباز امریه‌ها» کیست؟

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح، چگونگی پرداخت حقوق، بیمه و مزایا به سرباز امریه‌ها را تشریح کرد.
به گزارش بازارکار سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، به مقوله سربازی پرداخت و اظهار داشت: سربازی در راستای دفاع از امنیت کشور است و سربازان، مدت زمان خدمت سربازی را در نیروهای مسلح طی می‌کنند.


رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح، تصریح کرد: در اجرای اصل ۱۴۷ قانون اساسی موارد استثنایی نیز لحاظ شده است؛ بدین صورت که نیروهای مسلح برای بعضی کارها از جمله محرومیت‌زدایی، امدادرسانی، تولید و توسعه علم به کمک دولت می‌روند؛ یعنی تعدادی از سربازان در دستگاه‌های دولتی مامور می‌شوند که به این افراد «امریه» می‌گویند.
وی گفت: در سال‌های گذشته هنگامی که تعداد مشمولان زیاد بود سالانه بالغ بر ۸۰ هزار نفر به دستگاه‌های دولتی مامور می‌شدند؛ اما چون موالید کاهش داشته، تعداد سهمیه‌ها نیز محدود شده است و سالانه ۳۴ تا ۳۵ هزار نفر امریه می‌شوند.
سردار کمالی اعلام کرد: سرباز معلم،‌ سرباز مربی، سرباز هیات علمی، سرباز پیام‌آور بهداشت،‌ سرباز بهیار و سرباز بهزیست از جمله عمده‌ترین امریه‌هایی هستند که برای خدمت در دستگاه‌های دولتی مامور می‌شوند.
این مقام ارشد ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد: این افراد آموزش را در نیروهای مسلح طی کرده و سپس در دستگاه دولتی مدنظر مامور می‌شوند و هزینه خوراک، پوشاک، حقوق، بیمه،‌ مسکن و ... با آن سازمانی است که این افراد را به کار گرفته است.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار فارس در این مورد که آیا مدت‌زمان سربازی سربازان امیریه با سربازان معمولی تفاوت دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: مدت‌زمان سربازی ۲۴ ماه است که در حالت عادی برای سربازان ۲۱ ماه لحاظ می‌شود اما سربازان امریه باید ۲۴ ماه خدمت کنند.
گفتنی است مخاطبان خبرگزاری فارس با درج موضوعی با عناوین :«پرداخت نکردن حقوق مصوب و کسری خدمت سربازان وظیفه امریه در سایه غفلت سازمانهای نظارتی»،«حقوق مشمولان امریه بومی را اصلاح کنید»،«سربازان امریه وزارت جهاد کشاورزی از دریافت دفترچه خدمات درمانی محرومند» و «بیمه سربازان امریه جهاد کشاورزی» در سامانه فارس من، پیگیری این مطالب را خواستار شده بودند.

برای مشاهده آخرین اخبار میزان حقوق سربازان در سال ۹۸ اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ