متقاضی شغل ۳۳۰۰ فرزند شاهد و ایثارگر همدان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: با وجود اختصاص ۲۵ درصد از سهمیه‌های استخدامی دولت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ۳۳۰۰ نفر متقاضی شغل از فرزندان شهدا و جانباز داریم.

ناصر عارف در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: با توجه به اینکه سیاست دولت، کوچک‌سازی مجموعه دولت است بنابراین بنیاد شهید و امور ایثارگران متقاضیان جویای شغل را ترغیب به خوداشتغالی و کارآفرینی بر اساس علاقمندی‌شان می‌کند.
وی با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف برای ایجاد اشتغال ایثارگران ضروری است، افزود: درصد سهمیه استخدامی دستگاه‌های دولتی به ترتیب به فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان ۷۰ درصد به بالا، جانبازان ۲۵ درصد و سپس به برادران و خواهران شهدا اختصاص می‌یابد که البته در میان خود این افراد نیز آزمون‌های رقابتی برگزار می‌شود.
عارف به لزوم زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: در صورتی‌که این فرهنگ در جامعه پویا باشد، جامعه از تهدیدات و خطرات مصون خواهد ماند.
وی برگزاری اردو وکارگاه راه اشتغال، همکاری با فنی‌وحرفه‌ای برای برگزاری کلاس‌های مهارت‌آموزی و مشاوره های کاری را از اقدامات بنیاد شهید در راستای اشتغالزایی برای ایثارگران برشمرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه وصیت‌نامه شهدای استان همدان در ۲۱ جلد به چاپ می‌رسد، گفت: البته هفت جلد از وصیت‌نامه شهدای این استان تا کنون چاپ شده و ۱۴ جلد نیز در نوبت چاپ قرار دارند.
عارف با بیان اینکه وصیت‌نامه‌های شهدا بهترین و گرانبهاترین منبع برای راهنمایی جوانان هستند، اضافه کرد: این وصیت‌نامه‌ها باید الگوی نسل جوان قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه کلیدهای موفقیت در وصیت‌نامه شهدا مطرح شده است، افزود: تا کنون بیش از ۱۵۰ هزار سند، عکس، وصیت‌نامه، نوار، صوت، تصویر و دلنوشته شهیدان استان همدان جمع‌آوری شده است.
عارف با بیان اینکه استان همدان ۲ هزار و ۳۶۱ جانباز شیمیایی از دوران دفاع مقدس به یادگار دارد، عنوان کرد: از این تعداد ۹۸۰ نفر جانباز بالای ۲۵ درصد هستند که تمامی این جانبازان از خدمات رایگان درمانی بهره‌مند می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ