لزوم عملیاتی کردن ۳ درصد سهمیه اشتغال معلولان در تمام سازمان‌های دولتی

بازدید از مرکز نگهداری معلولین کلید بهشت شهرستان کنگان، دیدار با استاندار بوشهر و نماینده، ولی فقیه و امام جمعه استان، شرکت در شورای اداری و نشست صمیمانه با مراکز و موسسات غیر دولتی، افتتاح فاز یک مرکز نگهداری دختران ۶ تا ۱۲ سال حضرت فاطمه زهرا (س) و... از اقدامات سفر پر کار رییس سازمان سازمان بهزیستی کشور به استان بوشهر بود.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان در ابتدای این سفر وحید قبادی دانا به صورت میدانی آسیب‌های اجتماعی شهرستان عسلویه را مورد برسی قرار داد.
رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به همراه "عبدالنبی یوسفی" فرماندار شهرستان عسلویه از اداره بهزیستی و مرکز اورژانس اجتماعی آن شهرستان بازدید و قول مساعد نسبت به مناسب سازی مسیر راه بهزیستی عسلویه را از فرماندار گرفت.
قبادی دانا طی بازدید از مرکز گذری ترک اعتیاد و شلتر شبانه خدمات کاهش آسیب ناشی از اعتیاد شهرستان عسلویه، بر گسترش فعالیت‌ها و خدمات رسانی به معتادان و افزایش اعتبارات مراکز درمان ترک اعتیاد تآکید کرد.
رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه، از مرکز نگهداری معلولین "کلید بهشت" شهرستان کنگان استان بوشهر بازدید کرد و گفت: بالغ بر ۱۴۰ نفر مددجو در این مجتمع بستری و ۴۰ نفر مشغول خدمات رسانی به این عزیزان هستند.
قبادی دانا اظهار کرد: بالغ بر ۶۰ درصد هزینه‌ها در این مراکز از طریق دولت و ۴۰ درصد سهم خانواده‌ها است؛ لذا با توجه به اینکه حدود ۵۷ نفر از این مددجویان، مجهول الهویه و بی سرپرست هستند و توانایی مشارکت در هزینه‌ها را ندارند، می‌طلبد عزیزانی در این زمینه یاری رسان سازمان بهزیستی باشند.
رییس سازمان بهزیستی کشور، در دیدار با "عبدالکریم گراوند" استاندار بوشهر با اشاره به مشکلات معلولان تحت پوشش بهزیستی استان، راهکار‌های لازم در راستای ساخت مجتمع جامع فرهنگی، ورزشی و رفاهی معلولین و ساخت مسکن مددجویی را مورد بررسی و تصویب قرار دادند.
قبادی دانا افزود: به همت استاندار بوشهر پروژه ۳۰۰ دستگاه واحد مسکونی ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان تا دو سال آینده به اتمام خواهد رسید.
رییس سازمان بهزیستی کشور در پایان ضمن تشکر از خدمات ارزشمند گراوند، از حمایت ۵۰ درصدی استاندار بوشهر به منظور احداث مجموعه فرهنگی آموزشی و رفاهی تراز معلولین در استان خبر داد.
گفتنی است؛ رییس سازمان بهزیستی به منظور شرکت در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با آیت الله «هاشم حسینی بوشهری» نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان و آیت الله «غلامعلی صفایی بوشهری» نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه بوشهر دیدار کرد.
بهزیستی تسهیلگر ارائه خدمات به مددجویان است/ لزوم عملیاتی کردن ۳ درصد سهمیه اشتغال معلولان در تمام سازمان‌های دولتی
رییس سازمان بهزیستی کشور در نشست صمیمانه با مراکز و موسسات غیر دولتی استان بوشهر گفت: تمام سازمان‌های دولتی باید ۳ درصد سهمیه استخدامی معلولان را لحاظ کنند و چنانچه به این مهم توجه نشود سهمیه آن سازمان حذف خواهد شد.
رییس سازمان بهزیستی کشور در این نشست صمیمانه با بیان اینکه کارکنان بهزیستی تسهیلگران ارائه خدمات به مددجویان و فراد توانیاب هستند، گفت: در اجرا و فرهنگ سازی اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت باید از ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای استفاده شود و در این راستا صدا و سیما، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی موظفند طبق قانون فعالیت‌هایی که در حوزه معلولین توسط سازمان بهزیستی انجام می‌شود را به صورت رایگان تبلیغ و پخش کنند.
وی در خصوص اشتغال افراد دارای معلولیت گفت: تمام سازمان‌های دولتی باید ۳ درصد سهمیه استخدامی معلولان را لحاظ کنند و چنانچه به این مهم توجه نشود سهمیه آن سازمان حذف خواهد شد. همچنین به زودی دستور العمل مناسب سازی فضا‌های فیزیکی سازمان بهزیستی و سازمان‌های همکار ابلاغ خواهد شد.
رییس سازمان بهزیستی کشور در بحث شفاف سازی اذعان کرد: به زودی اطلاعات همه قرارداد‌ها و ساختمان‌های سازمان بهزیستی که در اختیار موسسه‌های خیریه قرار دارد در دسترس مردم قرار می‌گیرد. نظارت باید مردم بر مردم باشد، زیرا هم پیشگیرانه و هم درمان کننده است.
وی خطاب به مراکز و موسسات غیر دولتی گفت:: بیش از ۹۲ درصد فعالیت‌های سازمان بهزیستی را به بخش غیر دولتی واگذار کردیم و از این بابت نیز راضی هستیم.
رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بحث یک وعده غذای گرم در روستا مهد‌ها افزود: تلاش شده تا سال آینده برای ۱۸۷ هزار روستا مهد غذای گرم داده شود و این رقم را از ۱۸۰ روز به ۲۷۰ روز برسانیم.
قبادی دانا با اشاره به شرایط سخت اقتصادی در کشور خبر داد: بودجه سازمان بهزیستی با توجه به تحریم‌ها و کاهش ارزش پول ملی کم نخواهد شد و دولت و مجلس در این راستا نقش بسیار مهمی را ایفا کرده اند.
وی از افزایش یارانه مراکز در سال ۹۸ خبر داد و تصریح کرد: اگر تا پایان بهمن ماه جاری تمام استان‌ها ورود اطلاعات خود را کامل کنند، یارانه مراکز شبانه روزی به صورت متمرکز و ماه به ماه به کارت موسسه یا خیریه واریز خواهد شد.
قبادی دانا در بحث مناسب سازی معابر عمومی بیان داشت: به زودی گواهینامه فضا‌های تراز معلولین توسط سازمان بهزیستی به اماکن، مراکز، دستگاه‌ها و شرکت‌های حقیقی و حقوقی اهدا خواهد شد.
رییس سازمان بهزیستی کشور در پایان با اشاره به بحث پیشگیری از معلولیت‌ها یادآور شد: باید در استان بوشهر انجام غربالگری ژنتیک برای افرادی که قصد ازدواج دارند اجباری شود و ما موظفیم طبق برنامه ششم هزینه‌های ژنتیک را برای مددجویان بهزیستی پرداخت کنیم.
کلنگ ساخت مجتمع فرهنگی، آموزشی و رفاهی تراز معلولین لیان» بوشهر به زمین زده شد
با حضور استاندار بوشهر و رئیس سازمان بهزیستی کشور ساخت مجتمع فرهنگی، آموزشی و رفاهی تراز معلولین لیان» بوشهر آغاز شد.
«وحید قبادی دانا» در آغاز عملیات اجرایی این مجتمع در استان بوشهر اظهار داشت: این مجتمع به عنوان بزرگترین مرکز آموزشی رفاهی معلولان در جنوب کشور محسوب می‌شود که جامعه هدف از برنامه‌های مورد نیاز رفاهی و فرهنگی بهره‌مند می‌شوند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مجتمع فرهنگی آموزشی و رفاهی تراز معلولان بوشهر با مشارکت خیران ساخته می‌شود افزود: این مجتمع در کنار آب‌های خلیج فارس شرایط ویژه‌ای در برنامه آموزشی، فرهنگی و رفاهی معلولان فراهم می‌کند.
وی با اشاره به اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای ساخت مجتمع فرهنگی آموزشی و رفاهی تراز معلولان بوشهر افزود: بر اساس برنامه‌ریزی این مرکز آموزشی رفاهی در مدت ۲ سال با مشارکت استاندار، تسهیلات اعتباری بانکی، خیران و بهزیستی بوشهر ساخته و در اختیار معلولان قرار می‌گیرد.
قبادی‌دانا از ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی ویژه خانوار‌های تحت پوشش بهزیستی در بوشهر خبر داد و بیان کرد: این واحد‌ها با مشارکت خیران و کمک‌های ۵۰ درصدی استانداری بوشهر ساخته و در اختیار خانوار‌های تحت پوشش بهزیستی استان بوشهر قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ساخت واحد‌های مسکونی ویژه خانواده‌های دو معلولی و بالاتر گفت: تاکنون ۲۶۵ واحد مسکونی برای خانوار‌های دو معلولی استان بوشهر ساخته و واگذار شده و برای ساخت ۱۱۷ واحد مسکونی دیگر برای خانوار دارای دو معلولی استان بوشهر اقدامات لازم انجام شده که امید می‌رود سال آینده این خانواده‌ها صاحب مسکن شوند.
افتتاح فاز یک مرکز نگهداری دختران ۶ تا ۱۲ سال حضرت فاطمه زهرا (س) / واگذاری ۲۶۵ واحد مسکونی برای خانوار‌های دو معلولی استان بوشهر
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۵۳ هزار واحد مسکونی برای توانخواهان و مددجویان بهزیستی در دست ساخت است گفت: در دهه مبارک فجر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به توانخواهان بهزیستی سراسر کشور واگذار شد.
در نشست با خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه ۱۴ هزار خانواده دو معلولی در کشور شناسایی شد اظهار داشت: ۷ هزار و ۵۰۰ خانواده در شهر‌ها و ۶ هزار و ۵۰۰ خانواده در روستا‌ها دارای فرزندان دو معلولی و بالاتر بودند که تاکنون نزدیک پنج هزار مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ توانخواه یا بیشتر واگذار شده است.
وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی ویژه خانواده دو معلول در دست ساخت است افزود: اکنون هنوز ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار دارای دو معلولی برای دریافت واحد مسکونی در صف نوبت قرار دارند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور از واگذاری ۲۶۵ واحد مسکونی برای خانوار‌های دو معلولی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: اکنون ۱۱۷ خانوار دارای دو معلولی استان بوشهر برای دریافت واحد مسکونی در صف نوبت قرار دارند که امید می‌رود سال آینده صاحب مسکن شوند.
قبادی دانا با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به معلولان و مددجویان تحت پوشش این سازمان واگذار شده است بیان کرد: تعداد ۶۷ هزار واحد آن در دولت تدبیر و امید واگذار شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ۵۳ هزار واحد مسکونی دیگر در دست ساخت است افزود: اکنون ۱۱۳ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی در صف نوبت دریافت مسکن قرار دارند.
قبادی دانا با بیان اینکه واحد‌های واگذار شده به توان‌خواهان بهزیستی با همکاری ۵ جانبه بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان ملی و مسکن، انجمن خیران مسکن ساز ساخته شده افزود: برای بهره مندی دیگر توان‌خواهان بهزیستی از مسکن برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.
وی، از ۳۰۰ ساخت مسکن مددجویی ویژه معلولان استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: با مشارکت استاندار بوشهر، خیران و بهزیستی ۳۰۰ واحد مسکونی ویژه توان خواهان بهزیستی استان بوشهر در مدت ۲ سال ساخته می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور ساخت مجتمع جامع فرهنگی، ورزشی و رفاهی معلولان را از دیگر پروژه‌ها دانست و تصریح کرد: این پروژه در مدت ۲ سال با همکاری خیران و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال ساخته و در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.
قبادی دانا در پایان از راه‌اندازی سامانه مداخلات طیف اوتیسم در بهزیستی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه خانواده‌ها در صورتی که فرزند ۲ تا ۵ ساله داشته باشند می‌توانند ضمن پاسخگویی با تست‌ها از طریق اینترنت مشخص می‌شود که آیا فرزند مشکوک به اختلال اوتیسم است یا هیچ مشکلی ندارد.
بهزیستی متولی سلامت اجتماعی در کشور است
«وحید قبادی دانا» رییس سازمان بهزیستی کشور روز یک شنبه در شورای اداری استان بوشهربا بیان اینکه امروزه آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک تهدید جدی سلامت روحی و روانی افراد جامعه را تهدید می‌کند گفت: در برنامه ششم توسعه برای اولین بار پس از سه دهه، به طور جدی به سلامت اجتماعی پرداخته شد و سازمان بهزیستی متولی این امر معرفی شده است.
قبادی دانا افزود: اقدامات توانمدسازانه، پیشگیرانه و همکاری با سازمان‌های مردم نهاد باعث شده است تا این سازمان پویا، تحول‌گرا و برنامه‌محور باشد.
وی خطاب به کارکنان بهزیستی استان افزود: آمار، اساس و مبنای برنامه ریزی تمامی فعالیت‌های سازمان است و باید در جمع آوری آمار‌ها حد اکثر وقت را به خرج داد تا بر اساس آن برنامه ریزی صحیحی انجام شود و این آمار باید در تمامی مراجع یکسان و بدون تفاوت باشد.
رییس سازمان بهزیستی کشور در پایان این سفر از شیرگار خواه «شهید ناجی» استان بوشهد بازدید کرد و خاطرنشان شد: پیگیری راه اندازی سامانه الکترونیکی کشوری فرزندخواندگی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری میزان

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ