لزوم زمینه سازی، سرمایه‌گذاری و بهبود وضعیت جذب، آموزش و استخدام دانشجو معلمان

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی طی نامه‌ای به سید محمد بطحایی وزیر محترم آموزش پرورش بر لزوم زمینه سازی، سرمایه‌گذاری و بهبود وضعیت جذب، آموزش و استخدام دانشجو معلمان تاکید کرد.

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی طی نامه‌ای به سید محمد بطحایی وزیر محترم آموزش پرورش بر لزوم زمینه سازی، سرمایه‌گذاری و بهبود وضعیت جذب، آموزش و استخدام دانشجو معلمان تاکید کرد.

در این نامه آمده است: احتراما به استحضار می‌رساند با عنایت به گفته رئیس سازمان امور اداری و استخدامی مبنی بر استخدام پیمانی دانشجو معلمان از سال آتی و همچنین موضوع حذف سنوات تحصیلی از سوابق شغلی فرهنگیان که به موجب آن دوران تحصیلی که به صورت تعهد خدمت قبل از استخدام یا حین خدمت در اوقات اداری در مقاطع رسمی آموزشی یا معادل آن که توسط کارمندان طی شده یا میشود، جزء سابقه خدمت برای بازنشستگی محسوب نمی‌گردد؛ بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی بر خود واجب می‌داند که نکاتی را به نمایندگی از تمام دانشجو معلمان به گوش جنابعالی و همکاران ذیربط برساند.

همانطور که مستحضر هستید طبق اسناد بالادستی، وزارت آموزش و پرورش موظف است زمینه جذب نخبگان به سیستم تعلیم و تربیت را فراهم سازد، که لازمه این زمینه سازی، سرمایه گذاری و بهبود وضعیت جذب، آموزش و استخدام دانشجو معلمان است. در همین راستا لازم می‌دانیم این سخن مقام معظم رهبری که میفرمایند :«برای نظام آموزش و پرورش هرچقدر هزینه کنیم،هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.» را به شما یادآور شویم.

خوشبختانه در چند سال اخیر به علت امتیازات رشته های تعهد دبیری و البته به علت وضعیت نابه سامان اشتغال در سایر رشته ها، روند جذب نخبگانی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی رو به بهبود است و در صورت ادامه یافتن این روند می توان نوید بخش آینده درخشانی برای تعلیم و تربیت کشور و تحولی در وزارت آموزش و پرورش بود. اما رویکرد های اتخاذ شده در چند وقت اخیر که دو مورد اصلی آن در ابتدای نامه ذکر گردید، ادامه این روند را دچار اخلال کرده و درنهایت موجب تضعیف جذب نخبگانی خواهد شد. این تصمیمات به قدری هماهنگ هستند که فرض اینکه جریان یا گروهی این جذب نخبگانی را مورد هدف قرار داده است بعید نیست.

تلاش وزارت برای جلوگیری از عملی شدن این تصمیمات اثبات می کند که هیچ بخشی از وزارت با این جریان همراه نیست و این فرض اشتباه است. لذا خواهشمند است پاسخ قاطع و روشن و اصلاح رویه معیوب صورت گرفته از جانب مدیران محترم وزارت آموزش و پرورش و بلاخص شخص جنابعالی ارائه و پیگیری شود.

بدون شک بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی با توجه به رسالت تخصصی این دانشگاه و رسالت مطالبه گری دانشجویی تا اصلاح این روند پیگیر ماجرا خواهد بود و مشتاقانه منتظر شنیدن توضیحات جنابعالی است.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار استخدام فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ