لزوم جذب ۲ هزار معلم در آموزش و پرورش بوشهر

۲ نظر

 مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از فعالیت مدارسی با دو دانش‌آموز در استان خبر داد و گفت: مهمترین چالش ما کمبود نیروی انسانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کرمی عصر چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: در سال تحصیلی قبل ۲۱۴ هزار دانش‌آموز در مدارس استان بوشهر تحصیل می‌کردند که پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید ۲۳۰ هزار و ۸۲۰ دانش‌آموز داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تعداد کلاس‌های ما هفت هزار و ۵۴۲ کلاس بوده که در سال تحصیلی جدید ۳۸۸ کلاس درس اضافه می‌شود و در مجموع در سطح استان هفت هزار و ۹۵۰ کلاس درس خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بزرگترین چالش در سال جدید را نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: مسائل مالی سر جای خودش هست ولی چالش جدید ما کمبود نیروی انسانی است که مشکلاتی را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته ۱۴ هزار و ۳۷۵ نیروی انسانی داشتیم که هشت هزار و ۵۳۹ نفر معلم بودند و در سال تحصیلی جدید ۵۵۲ نفر بازنشسته می‌شوند و ۲۶۶ نفر از دانشگاه فرهنگیان و استخدام آزاد اضافه می‌شود و کمبود دو هزار و ۸۸۹ نفر نیرو داریم.

کرمی با اشاره به اینکه هزار و ۵۲ نفر از طریق بکارگیری حق‌التدریسی‌ها تامین می‌شود، افزود: همچنان هزار و ۸۳۷ نفر کمبود معلم خواهیم داشت که از طریق اضافه کار شاغلین و خرید خدمت و بسته‌های آموزشی جبران کنیم.

وی با بیان اینکه ممکن است در روزهای ابتدایی مهر در برخی از مدارس با کمبود نیرو روبرو باشیم، تصریح کرد: برخی افراد متقاضی انتقال هستند که ممکن است در روزهای اول در کلاس حاضر نباشند ولی به تدریج در کلاس حاضر می‌شوند و مشکلی برای کلاس نخواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی شرایط سخت‌تری را ایجاد می‌کند افزود:در مقطع ابتدایی هر نیرویی که کم داشته باشیم ممکن است یک کلاس تعطیل شود.

وی با بیان اینکه مدارسی با دو دانش‌آموز در سال جدید خواهیم داشت، اضافه کرد: برای دو نفر دانش‌آموز هم معلم می‌فرستیم تا مسئله آموزش با مشکل روبرو نشود و تلاش داریم که هیچ کلاسی بی معلم نماند.

کرمی خواستار حضور همه مسئولان در مراسم بازگشایی مدارس شد و بیان کرد: حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت را نیز به صورت ویژه در دستور کار داریم و کمک‌ها را برای آنها ارسال می‌کنیم.

وی از توقیف املاک فاقد حصار آموزش و پرورش بوشهر توسط شهرداری خبر داد و گفت: دیواری را باید دور زمین‌های آموزش و پرورش ایجاد کنیم تا تعرضی به این اراضی صورت نگیرد.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای لزوم جذب ۲ هزار معلم در آموزش و پرورش بوشهر

  • م
    مهدی
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵
    سلام دوستان چرا جواب مصاحبه توسط سازمان سنجش اعلام نمیشه
    • م
      مهندس
      ۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۴۹
      سلام والله قرار بود دیروز نتایج بزنن هنوزم نزدن ...ما همچنان منتظریم

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ