لزوم جذب سالانه ۳۰ هزار پرستار

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس: اگر بخواهیم تا ۱۴۰۴ به حداقل استاندارد برسیم باید سالانه ۳۰ هزار کادر پرستاری جذب کنیم.

لزوم جذب سالانه ۳۰ هزار پرستارحیدر علی عابدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت:متاسفانه اکنون بیش از ۱۱۰ هزار پرستار کم داریم که اگر بخواهیم تا ۱۴۰۴ به حداقل استاندارد برسیم باید سالانه ۳۰ هزار کادر پرستاری اعم از پرستار، کمک پرستار، تکنسین و کارشناس اتاق عمل جذب کنیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس افزود: با توجه به کمبود پرستار که متاسفانه در بیمارستان ها شاهد هستیم بررسی های به عمل آمده نشان می دهد سالانه باید ۳۰ هزار پرستار استخدام کنیم، وزارت بهداشت و درمان این موضوع را پذیرفته اما سازمان اداری استخدامی و سازمان مدیریت برنامه ریزی هم باید با این موضوع آشنا می شدند که در جلسه امروز با دعوت از نظام پرستاری خواستیم مشکلاتشان را مطرح کنند تا برای جذب بیشتر پرستار با برنامه ریزی دقیق به اتفاق نظر برسیم.
وی گفت: نکته دوم تعرفه خدمات پرستاری بود که قرار شد در بودجه سال ۹۸ پیش بینی های لازم به عمل بیاید تا بتوانیم با این دو اقدام شاهد افزایش کیفیت خدمات پرستاری باشیم و بتوانیم برنامه های خوبی را برای بیماران پیش بینی کنیم.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: مشکل عمده ای که وزارت بهداشت برای جذب پرستار مورد نیاز مطرح می کند یکی مجوز استخدامی و دوم بحث بودجه است که باید ببینیم سازمان مدیریت و سازمان برنامه و بودجه چگونه می توانند بودجه آن را پیش بینی و در لایحه بودجه بیاورند.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام پرستار اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ