لزوم تعیین وضعیت ورزشکاران مشمول خدمت سربازی قبل از اتمام مجوز فعالیت

سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ورزشکاران مشمول، قبل از اتمام مجوز فعالیت ورزشی، وضعیت خدمت خود را تعیین تکلیف کنند؛ در غیر این صورت وارد غیبت می‌شوند و مجوز ادامه فعالیت ورزشی را ندارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان وظیفه عمومی انتظامی کشور، این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آن دسته از ورزشکاران مشمول که در سطح تیم ملی و لیگ برتر مشغول فعالیت ورزشی هستند و از تسهیلات ویژه مشمولان ورزشکار حرفه‌ای و قهرمانی استفاده می‌کنند، ضروری است قبل از اتمام مجوز فعالیت ورزشی، وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند تا وارد غیبت نشوند.

براساس تسهیلات در نظر گرفته شده، خدمت دوره ضرورت برای ورزشکاران مشمول در سطح تیم ملی حداکثر تا سن ۳۰ سالگی تمام و در سطح لیگ برتر تا سن ۲۸ سالگی تمام، در صورت استمرار فعالیت و برابر ضوابط به تعویق می‌افتد.

تیم‌های ورزشی موظف به رعایت ضوابط یاد شده هستند و باید از به‌کارگیری مشمولان ورزشکاری که مهلتشان به اتمام رسیده بپرهیزند و آنان را برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی به سازمان وظیفه عمومی راهنمایی کنند؛ در غیر این صورت این دسته از ورزشکاران وارد غیبت می‌شوند و مجوز ادامه فعالیت ورزشی را ندارند.

منبع : خبرگزاری ایمنا

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ