لزوم تعیین مشوق‌های ویژه برای افزایش ماندگاری معلمان عشایری

نماینده مردم شیراز در مجلس بر ضرورت تعیین مشوق‌های ویژه برای افزایش ماندگاری معلمان عشایری تاکید کرد و گفت: معلم عشایری باید در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرد.

علی اکبری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری نیاز ۳۵ منطقه عشایر فارس به مدارس جدید و معلم، گفت: جاذبه های مناطق عشایر برای ماندگاری معلمان کم است بنابراین باید مشوق هایی را برای افزایش ماندگاری آنها در نظر گرفت.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قبل از انقلاب عشایر فارس به دلیل اینکه استان مرکزیت و خاستگاه کوچ نشینی و عشایری ایران بود از امکانات آموزشی بیشتری برخوردار بودند، افزود: بعد از انقلاب ساختار عشایر دچار تحول شد و افرادی که در این حوزه مشغول بودند به شهرها مهاجرت کردند.
مدرسه عشایری

تفاوت چندانی میان میزان حقوق معلمان عشایر با سایر معلمان وجود ندارد

وی با یادآوری اینکه معلمان به دلیل جابجایی و کوچ عشایر تمایل چندانی به فعالیت در این حوزه ندارند، تصریح کرد: تفاوت چندانی میان میزان حقوق معلمان عشایر با سایر معلمان وجود ندارد بنابراین معلمان برای تدریس در شهرها تمایل بیشتری از خود نشان می دهند.

شغل معلمی عشایر باید در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرند

این نماینده مردم در مجلس دهم بر ضرورت افزایش حقوق معلمان عشایر تاکید کرد و افزود: مبلغی که به معلمان مناطق عشایری برای سختی کار پرداخت می شود اندک است و باید افزایش یابد البته برای افزایش ماندگاری این شغل باید در زمره مشاغل سخت قرار گیرد.
معلمان مجبور هستند همراه با عشایر کوچ از مناطق صعب‌العبور تردد و با کمترین امکانات و در کپر زندگی کنند

اکبری شغل معلمان مناطق عشایری را بسیار سخت خواند و گفت: معلمان مجبور هستند همراه با عشایر کوچ از مناطق صعب العبور تردد و با کمترین امکانات و در کپر زندگی کنند اما علیرغم تمامی این سختی ها و مشکلات حمایت چندانی از آنها نمی شود.

تدریس در مناطق عشایری امری دشوار است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تدریس در مناطق عشایری امری بسیار دشوار است و باید وزیر آموزش و پرورش به تعیین مشوق های ویژه برای این قشر توجهی جدی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ