لزوم ایجاد ۸۵۰ هزار فرصت شغلی در ۵ سال

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: کمیته امداد مخاطب یک سوم بیکاران کل کشور است، این در حالیست که منابعی در اختیار هیچ وقت از ۵ درصد منابع اشتغال کشور فراتر نمی رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، دکتر حجت الله عبدالملکی امروز (۸ آذر) در حاشیه همایش «جهادگران کارآفرین» که با حضور بیش از ۲۰۰ جهادگر در بیرجند برگزار شد، در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه کمیته امداد برنامه ریزی کرده که از ظرفیت های خارج از این نهاد برای برنامه اشتغال استفاده کند، اظهارداشت: این سومین برنامه جهادگران کارآفرین است که امروز در بیرجند برگزار شد. 

وی با بیان اینکه افرادی که در این دوره شرکت می کنند، بعد از آزمون پایانی برای همکاری در بخش اشتغال امداد دعوت می شوند که این همکاری داوطلبانه خواهد بود، گفت: تاکنون دو دوره در کشور برگزار شده و تعدادی از جهادگران بعد از گذراندن دوره، توجیه شده و با معاونین اشتغال ۱۴ استان همراه شده و کار خود را به صورت جهادی شروع کرده اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه طرح جهادگران کارآفرین در راستای تاکید مقام معظم رهبری در دیدار مهرماه با جهادگران است که فرمودند از ظرفیت هسته های جهادی برای برنامه ها استفاده شود، افزود: در واقع سعی می کنیم تفکر جهادی را به صورت سازمان یافته وارد تشکیلات حاکمیتی کنیم و برای بقیه دستگاه های کشور الگوسازی کنیم که این برنامه را انجام دهند.

عبدالملکی ادامه داد: معاونت اشتغال استان براساس نیازی که جهادگران دارند از انواع امور اجرایی تا کارهای سطح بالاتر مانند مدیریت راهبران امور شغلی، پیدا کردن و شناسایی راهبران شغلی، نظارت بر طرح ها، مشاوره دادن به مددجویان با این نهاد همراه می شوند.

وی با بیان اینکه تمام این کارها به صورت داوطلبانه و بدون پرداخت وجه است، گفت: در این طرح به صورت سازمان یافته عرصه و امکانات برای توسعه اشتغال محرومین در اختیار جهادگران قرار می گیرد.

ایجاد ۸۵۰ هزار فرصت شغلی در ۵ سال

معاون اشتغال کمیته امداد با بیان اینکه این برنامه در کل کشور اجرایی خواهد شد و دوره ها به صورت منطقه ای خواهد بود و سعی داریم که هزار نفر را به این صورت جذب کنیم، افزود: کمیته امداد مخاطب یک سوم کل بیکاران کشور است، در حالی که منابعی در اختیار هیچ گاه از ۵ درصد منابع اشتغالی کشور فراتر نمی رود و دچار محدودیت هایی هستیم و مجبوریم که از ظرفیت هایی که در خارج از سیستم وجود دارد بهره برداری کنیم.

عبدالملکی با اشاره به اینکه کمیته امداد براساس آمار، یک پنجم اشتغال کل کشور را به لحاظ آمار کمی ایجاد می کند، گفت: از نظر کیفی یک چهارم اشتغال کیفی کشور را کمیته امداد ایجاد می کند و کیفیت امداد از متوسط کشور بالاتر است، چون اشتغال امداد خرد است و معمولا اشتغال‌های خرد از موفقیت بالاتری نسبت به اشتغال کلان برخوردارند.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم کمیته امداد هدف گذاری کردیم که ۸۵۰ هزار فرصت شغلی را در ۵ سال ایجاد کنیم، افزود: سال قبل که سال اول برنامه بود ۱۷۰ هزار شغل ایجاد کردیم.

عبدالملکی افزود: امسال هم با توجه به اینکه منابع صندوق توسعه ملی و اشتغال پایدار روستایی اضافه شده است امیدواریم که از این میزان فراتر برویم.

منبع : خبرگزاری شبستان

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ