لایحه رتبه بندی معلمان تا پایان سال به مجلس ارائه می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: لایحه رتبه بندی معلمان تا پایان سال به مجلس ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد بطحایی بعدازظهر شنبه در جمع فرهنگیان استان ایلام اظهار داشت: پس از سال ها از مطرح شدن رتبه بندی معلمان، تا پایان سال جاری به مرحله عملیاتی شدن و آغاز رتبه بندی معلمان نزدیک می شویم.
وی گفت: لایحه این طرح تا پایان ماه جاری به مجلس ارسال و پیش بینی می شود سال آینده اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه ارتقای کیفی نظام آموزش و پرورش و توانمندی های نیروی انسانی از مهمترین آثار رتبه بندی معلمان است، تصریح کرد: رتبه‌بندی می‌خواهد آن که بیشتر تلاش می‌کند آن که شایستگی بیشتری دارد، آن که سختی‌های بیشتری را تحمل می‌کند، آن که بیشتر در کارش موفق‌تر است در نظام حقوق و مزایا باید بالاتر بگیرد، این اصل حرف اصلی رتبه‌بندی است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مقابله با جنگ جدید دشمن نیازمند همدلی و همت همه مردم و مسئولان است چراکه هدف دشمن تنگ کردن عرصه و اعمال فشار است.
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی دشمن بحران کردن وضعیت اقتصادی ایران است، افزود: یکی دیگر از مسائل مهم کشور ما آسیب های اجتماعی بوده که نیازمند توجه ویژه است.
بطحایی عنوان کرد: در سند تحول بنیادین برای هر یک از نیازهای دانش آموزان برنامه عملیاتی نوشته شده است زیرا مدرسه مهمترین رکن تربیت است و باید با محیط بیرونی تعامل داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیازهای دانش آموزان با برنامه های آموزشی و پرورشی کنونی پاسخ داده نمی شود، افزود: یکی از مهمترین این بخش ها، نیازهایی بعد از فارغ التحصیلی دانش آموزان است که باید در برنامه های آموزش و پرورش مورد توجه قرار بگیرد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ