لازمه ی برخورداری زندانیان مهارت و حرفه‌آموزی از تسهیلات قضایی اشتغال به کار

دادستان عمومی و انقلاب جهرم گفت: لازم است زندانیان واجد شرایط اشتغال، گواهینامه مهارت و حرفه‌آموزی داشته باشند تا از تسهیلات قضایی اشتغال به کار (رای باز) برخوردار شوند.

به گزارش دریافتی ایرنا از اداره زندان‌های شهرستان جهرم، عباس روستازاده طی بازدید و حضور در اندرزگاه‌های جهرم با زندانیان این شهرستان ملاقات و مشکلات قضایی آنان را بررسی کرد.
دادستان عمومی انقلاب جهرم در بازدید از کارگاه اشتغال و حرفه‌آموزی اندرزگاه جهرم افزود: یکی از راه‌های کارآمد و موثر جهت نیل به اهداف بازپروری، درمان و اصلاح مجرمین آموختن حرفه و شغل به آنان است.
روستازاده بر غنی سازی اوقات فراغت زندانیان با آموزش های هدفمند تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین راه‌حل‌های بازسازی شخصیت فرد مجرم حرفه‌آموزی است که علاوه بر رفع نیاز های مادی به افزایش خودباوری و اعتماد به نفس آنان نیز کمک و از وقوع مجدد جرم پیشگیری می‌کند.
روستازاده گفت: فرایند اصلاح تربیت زمانی کامل می‌شود که فرد زندانی پس از آزادی از زندان زندگی شرافتمندانه‌ای داشته باشد که یکی از مولفه‌ها جهت نیل به این مهم توانمندسازی به‌وسیله حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال است.
دادستان عمومی و انقلاب جهرم اظهار داشت: اثربخشی برنامه‌های کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت اشتغال و حرفه آموزی میسر است و جامعه و صاحبان صنایع و مشاغل نیز می‌بایست نگرشی مثبت به فردی که در زندان بوده و خانواده وی داشته باشد.
رئیس زندان جهرم نیز طی این بازدید گفت: در حال حاضر با تعامل گسترده با اداره فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی و بهره‌گیری از مربیان مجرب آن نهادها ۱۲رشته که بازار کار مناسب دارند به زندانیان آموزش داده می‌شود.
جعفر رجبی، فعالیت‌های اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان این شهرستان را تشریح کرد و افزود: ایجاد فضای کارگاهی مناسب و بهره‌گیری از مربیان مجرب سبب شده تا زندانیان در رشته‌ها و فنون متنوع نظیر خیاطی، قالی‌بافی، هنرهای صنایع چوب، تعمیرات تخصصی موبایل، سرویس و نگهداری خودرو، تولید ترشی و شوریجات و تعمیر و نصب دوربین مداربسته، پرورش و کشت گیاهان گلخانه‌ای، امور زراعی و باغداری و پرورش زنبور عسل تحت آموزش قرار گیرند.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۱۰ گواهینامه معتبر از سوی نهادهای آموزش‌دهنده برای زندانیان صادر شده است و این افراد می‌توانند پس از آزادی به مراکز مرتبط مراجعه و از تسهیلات اعطایی بهره‌مند شوند.
شهرستان جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال زندانیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ