قرارگیری دکل بندی جزو مشاغل سخت و زیان آور

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: دکل بندی جزو مشاغل سخت و زیان آور قرار گرفته و مصوب شده است.


حسن غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مشکلات دکل بندان طی سال‌های مختلف به وجود آمده و برای رفع آن نیازمند گذشت زمان هستیم؛ گفت: برای ارائه خدمات مناسب به دکل بندان گلوگاه در سال‌های مختلف تلاش‌هایی انجام‌شده است و اکنون هم باقوت در حال بررسی و رفع مشکلات هستیم.
وی افزود: برای شناسایی دقیق دکل بندان و بررسی مشکلات آنان، شرکت تعاونی و اتحادیه دکل بندان راه‌اندازی شده است که تاکنون حدود ۲۸۰۰ نفر دکل بند شناسایی و عضو این اتحادیه شده‌اند تا از حمایت‌های مختلف بهره‌مند شوند.
وی بیان داشت: دکل بندان در شهرهای مختلف مشغول به کار بودند و هستند و به دلیل همین پراکندگی کار، برخی از حق‌وحقوق‌های بیمه‌ای آنان پرداخت‌نشده و یا بسیار اندک پرداخت‌شده است که مکاتبات مختلف با شهرها و استان‌هایی که دکل بندان مشغول فعالیت هستند؛ انجام‌شده است.
مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: نظارت بر پروژه‌ها و پرداخت حق بیمه دکل بندان توسط پیمانکاران از مسائلی است که باقوت پیگیری می‌شود و پروژه‌های مختلف صنعت برق و مخابرات با اولویت بازرسی کارگاه‌های پرخطر و توجه به ایمنی در دستور کار قرار دارد.
غلامی، با اعلام اینکه جمع‌آوری سوابق بیمه‌ای دکل بندان از طریق تامین اجتماعی در دستور کار قرار گرفت؛ یادآور شد: برخی از دکل بندان به دلیل همان پراکندگی شغلی در ۵۰ شعبه بیمه پرداخت کرده‌اند و جمع‌آوری این سوابق با توجه به اینکه در سال‌های دور این سوابق به‌صورت دستی بوده و ثبت در رایانه نیست؛ بسیار مشکل، اما در دست انجام است.
وی گفت: اینکه دکل بندی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور باشد یا نه؟ این مسئله موردبررسی قرارگرفته است و دکل بندی تحت عنوان دکل بند، سیم‌کشی، بالارو و پایین‌رو و همه مشاغلی که به دکل بندی مربوط باشد جزو مشاغل سخت و زیان‌آور قرارگرفته و مصوبه شده است اما برای رسیدن به‌حق و حقوق مشاغل سخت باید سوابق و مدارک موردنظر موجود باشد که برای دکل بندان این سوابق موجود نیست.
مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: برای تایید مشاغل سخت و زیان‌آور دکل بندی مشکل تایید نداریم اما باید سابقه احراز شود و با توجه به سیستم مکانیزه در سال‌های اخیر دسترسی به سوابق قبلی بسیار سخت است و اگر این سوابق موجود باشد؛ مشکلی برای تایید مشاغل سخت و زیان‌آور دکل بندان نداریم.
وی بیان داشت: برای کمک به دکل بندان افراد بالای ۶۰ سال که دارای حداقل یک سال سابقه بیمه باشند با برآورد هزینه انجام‌شده توسط تامین اجتماعی بیمه بازنشستگی می‌شوند که این مسئله گام بزرگی بود که در دست انجام و تایید افراد هستیم و با برآورد هزینه اجرایی می‌شود.
مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: پیگیری امور دکل بندان و توجه به بیمه، استارت خورده است و مسیر روشنی پیش روی دکل بندان قرارگرفته است و اتفاقات خوش‌آیندی درراه است.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار مشاغل سخت و زیان آور اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ