قرارداد حق‌التدریس معلمان بازنشسته مشمول قانون مالیات است

۱ نظر

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: قراردادها مشمول قانون مالیات هستند و قرارداد حق‌التدریس معلمان بازنشسته نیز مشمول قانون مالیات است.

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» مبنی بر اینکه «چرا از حق‌التدریس معلمان بازنشسته برخلاف قانون مالیات کسر می‌شود؟»، اظهار کرد: اگر منظور فرهنگیان بازنشسته موضوع ۱۴ ساعت در هفته است باید بگویم که یک قراردادی بسته می‌شود و قراردادها مشمول قانون مالیات هستند.

وی در خصوص گلایه فرهنگیان بازنشسته درباره خلاف بودن کسر مالیات از حق‌التدریس آنها، گفت: فرهنگیان بازنشسته بگویند دقیقاً منظورشان از خلاف قانون بودن، کدام قانون است؟

الهیار ترکمن درباره تاخیر در پرداخت حق‌التدریس فرهنگیان بازنشسته افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش حجم زیادی نقدینگی نیاز دارد، تامین نقدینگی برخی قراردادها با تاخیر مواجه می‌شود.

وی اضافه کرد: اگرچه ما سعی می‌کنیم پرداخت‌ها با حداقل تاخیر مواجه شود اما یک سری موارد خارج از کنترل وزارت آموزش و پرورش هستند ولی باز با این وجود پیگیری می‌کنیم که مشکل این فرهنگیان بازنشسته شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای قرارداد حق‌التدریس معلمان بازنشسته مشمول قانون مالیات است

  • ح
    حمید
    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۰۳:۰۹
    سلام ثبت نام حق التدریسی کی هستش؟
    من رشته ام کشاورزیه میتونم شرکت کنم؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ