فروردین ۹۸ آغاز ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه امیرکبیر

ثبت نام بدون آزمون دوره دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ۱۵ فروردین ماه سال ۹۸ آغاز و تا نیمه اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه دانشگاه ایرنا ، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به منظور ارتقای کیفی دوره های دکتری و حمایت از استعدادهای درخشان و در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری و آیین نامه داخلی، تعداد محدودی از فارغ التحصیلان و دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد را برای ورود به دوره دکتری سال ۹۹-۹۸ بدون آزمون در فروردین ماه ۹۸ پذیرش می کند.
شرایط عمومی برای پذیرش درخواست متقاضیان از فبیل داشتن معدّل حدّاقل ۱۶ در مقطع کارشناسی، داشتن معدّل حدّاقل ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان نامه) در مقطع کارشناسی ارشد، داشتن حدّاقل نمره ۱۸ پایان نامه در مقطع کارشناسی-ارشد است.
براساس گزارش دانشگاه امیرکبیر ، متقاضیان باید حداقل یکی از این شرایط اعم از یک مقاله معتبر علمی پژوهشی داخلی یا نمایه شده بین المللی که نام متقاضی بعد از حذف نام استاد راهنمای پایان نامه، نفر اوّل باشد، ثبت یک اختراع با داوری و تایید نهایی سازمان پژوهش-های علمی و صنعتی ایران، رتبه اوّل تا سوّم انفرادی یا اوّل گروهی در جشنواره های علمی معتبر بین المللی، دانشجویان کارشناسی ارشد ترم چهارم در صورتی که جزو رتبه های اوّل، دوّم یا سوّم باشند و رتبه اوّل تا پانزدهم نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور، است .
لازم به ذکر است، مدارک دوره های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور، دانشگاه های غیرانتفاعی و دانشجویانی که مدارک خود را از دانشگاه های خارج از ایران دریافت نموده اند برای ورودی بدون آزمون، بررسی نمی شود.
همچنین، درخواست متقاضیانی که واجد شرایط پذیرش هستند از سوی اداره استعدادهای درخشان و المپیادها به دانشکده ها ارسال می شود.
همچنین متقاضیان می توانند از طریق سایت اینترنتی pgrad.aut.ac.ir/۳/applicant اقدام به ثبت نام خود نمایند.
یادآور می شود، متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی http://www.aut.ac.ir مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار تحصیلی کشور اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ