فراهم کردن زمینه اشتغال ۱۷ هزار ایثارگر در سال

پاکدل» با اشاره به فعالیت بنیاد شهید در راستای اشتغال ایثارگران گفت: از سال ۹۲ تاکنون به طور میانگین سالانه زمینه اشتغال ۱۷ هزار نفر از ایثارگران را فراهم کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «محمود پاکدل»، معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم رونمایی از سامانه فروش تولیدات خانواده ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی که امروز دوشنبه ۳۰ مهرماه برگزار شد، گفت: از سال ۹۲ تاکنون سالانه به طور میانگین زمینه اشتغال ۱۷ هزار نفر از ایثارگران را فراهم کرده ایم.

پاکدل اظهار کرد: ایثارگران تمایل به استخدام در بخش خصوصی و دولتی دارند و بر اساس آمار حدود ۶۰ درصد از ایثارگران تمایل به استخدام در بخش دولتی و خصوصی دارند و ۴۰ درصد آنها تمایل به کارآفرینی دارند.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در خصوص امر اشتغال باید زمینه لازم برای ارایه وام و تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان و کارآفرینان ایثارگر قرار بگیرد و همچنین زمینه فروش محصولات آنها نیز فراهم شود.

«پاکدل» با اشاره به اینکه سامانه «با برکت» می تواند این نیاز را برطرف کند و محصولات کارآفرینان را در این سامانه به فروش برساند، گفت: این سامانه با نظارت وزارت جهاد و بنیاد شهید سامانه ای امن برای ارایه محصولات کارآفرینان ایثارگر است.

وی گفت: ما در زمینه کارآفرینان ایثارگر می توانیم زمینه آموزش و اشتغال انها را نیز فراهم کنیم که بر همین اساس صندوق اشتغال و کارآفرینی ۲ سال است که راه اندازی شده است و می تواند بخش عمده ای از نیازهای جامعه ایثارگری را پاسخگو باشد. این سامانه می تواند به لحاظ فرهنگی نیز استعدادهای ایثارگران را شناسایی کند و در راستای تاکیدات رهبر انقلاب در زمینه تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی موثر باشد.

پاکدل اظهار کرد: امروز فضای مجازی می تواند در خصوص شناسایی نیاز مردم و ارزیابی از بازار عرضه سهل ترین راه ممکن را در اختیار ما بگذارد و ما می توانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

منبع : خبرگزاری شبستان

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ