فراهم شدن بیش از ۴۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

 امسال بیش از ۴۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام فراهم شدن بیش از ۴۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) کشورخمینی (ره) کشور در دیدار با استاندار گفت: چهار میلیون بیکار در کشور وجود دارد که بیش از یک سوم آنان افراد نیازمند هستند.

حجت‌الله عبدالملکی افزود: ۹۰۰ هزار نفر از افراد زیر پوشش، مستعد کار هستند .
وی گفت: هدف گذاری این نهاد حمایتی برای امسال ایجاد ۲۰۷ هزار فرصت شغلی است که تاکنون ۴۰ هزار فرصت ایجاد و ۱۰۰ هزار مورد دیگر نیز به بانک‌ها ارسال شده است.
عبدالملکی با بیان اینکه امسال برای ۵ هزار و ۵۰۰ مددجوی کهگیویه وبویراحمد فرصت شغلی ایجاد می‌شود ادامه داد: هم اکنون حدود هزارو ۵۰۰ شغل ایجاد شده وحدود ۳ هزار فرصت شغلی دیگر نیز در بانک‌های استان در مرحله پرداخت هستند.
وی با بیان اینکه طرح‌های اجرایی مددجویان کمیته امداد ۳ تا ۵ سال بعد از اجرا نظارت می‌شوند و پیش از اجرا متقاضیان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند افزود: با هدف جلوگیری از ایجاد مشکل و هدروروی منابع مالی طرح‌هایی که احتمال موفق شدن آن‌ها وجود ندارد تسهیلات دریافت نمی‌کنند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور سقف تسهیلات را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات از سوی بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و تجارت و پس از ارائه آموزش، مشاوره شغلی و استعداد سنجی به متقاضیان پرداخت می‌شود.
عبد الملکی به دستاورد‌های ایجاد اشتغال برای افراد زیر پوشش اشاره کرد و گفت: صرفه‌جویی در دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از هزینه‌های عمومی کشور، خودکفایی ۷۰۰ هزار خانوار و درآمد ۱۶ هزار میلیارد تومان برای کشور از جمله مزایای این طرح است.
معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ایجاد کانون مجمع خیران کارآفرین و اشتغال را فرصتی راهبردی برای رفع مشکل بیکاری استان دانست و از استاندار کهگیلویه وبویراحمد خواست تا از ظرفیت خیران برای ایجاد اشتغال استفاده کند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم از آمادگی راه اندازی کانون خیران کارآفرین دراستان خبرداد و گفت: مجمع خیران کارآفرین با هدف ایجاد محور‌های اقتصاد مقاومتی در مسیر ایجاد جنبش اشتغالزایی در استان ضروری است.
علی محمد احمدی افزود: راه اندازی مجمع خیران کارآفرین نقش کمک کننده در پایداری مشاغل دارند.

منبع : خبرگزاری صدا وسیما

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ