فراهم شدن بسترهای لازم برای کارآفرینی بانوان در خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه کارآفرینی موتور محرکه اقتصاد است گفت: باید با نگاه حمایتی و جنسیتی به کارآفرین نگاه کنیم و این نیازمند رونق کارآفرینی بانوان است.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، نفیسه نخعی صبح امروز در کارگاه آموزشی طرح ملی توان افزایی بانوان در مسیر کسب و کار و کارآفرینی اظهار داشت: این طرح یک طرح ملی است که تاکنون در ۲۰ استان کشور برگزار شده است.
وی با بیان اینکه مجری این طرح بنیاد توسعه کارآفرینی است افزود: این کارگاه به مدت سه روز برگزار می‌شود و ۸۰ نفر در این کارگاه شرکت کردند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه این دوره با همکاری دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود تصریح کرد: امید است این دوره فتح البابی باشد تا بتوانیم استارت آپ‌هایی در کارآفرینی داشته باشیم.
نخعی با بیان اینکه کارآفرینی موتور محرکه اقتصاد است خاطرنشان کرد: با توجه به آمار بالای بیکاری فارغ التحصیل خانم، نیاز به کارآفرینی داریم بنابراین اگر هر فارغ التحصیل به فکر کارآفرینی باشد بیکاری معضل نخست مشکلات نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در صنایع دستی و معدن ظرفیت‌های بالایی دارد و نیازمند همت بالای جوانان است یادآور شد: بانوان باید به این خودباوری برسند که اگر پای کار نیایند شرایط تغییری نخواهد کرد و نباید انتظار داشته باشیم علیرغم همه داشته‌ها به برخورداری برسیم.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم اظهار داشت: در خراسان جنوبی در بحث کارآفرینی و اشتغال بانوان حضور کمرنگ‌تری دارند و به تعداد انگشتان دست بانوی کارآفرین نداریم.
خعی با بیان اینکه کارآفرینی اشتغال مولد است و می‌تواند تکنولوژی تولید کند افزود: در خراسان جنوبی بنیاد زنان کارآفرین وجود دارد اما باید مراکزی باشد که کارآفرینان را حمایت و تقویت کند.
وی با اشاره به اینکه باید با نگاه حمایتی و جنسیتی به کارآفرین نگاه کنیم و این نیازمند رونق کارآفرینی بانوان است گفت: چراکه کارآفرینی یک اشتغال مولد است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی یک هزار و ۱۵۶ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای بانوان ایجاد کرده است.
نخعی با بیان اینکه تسهیلات خوبی برای توسعه روستایی و شرایط پایدار وجود دارد یادآور شد: در مراکز مرزی نیز تسهیلاتی با بهره ۴ درصد داریم که فرصت خوبی برای کارآفرینی و اشتغال است.
وی با اشاره به اینکه ما در زمینه فرآوری محصولات حرفی برای گفتن داریم تصریح کرد: با وجود اینکه رتبه نخست تولید زرشک و رتبه‌های برتر تولید زعفران و عناب را داریم اما هنوز نتوانستیم ارزش افزوده‌ای که در این محصولات استراتژیک وجود دارد را ایجاد کنیم.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ