عقد ۱۲۴ میلیارد تومان قرارداد برای اشتغال‌زایی روستایی در سمنان

استاندار سمنان گفت: سهمیه اشتغال روستایی در استان ۱۱۸ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۲۴ میلیارد تومان عقد قرارداد داشته‌ایم.

سیدشهاب‌الدین چاوشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، حفظ اشتغال موجود را یکی از دشواری‌هایی دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: سهمیه اشتغال روستایی در استان سمنان، ۱۱۸ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۲۴ میلیارد تومان عقد قرارداد شد.
وی خدمت به مردم را از عباداتی فراموش‌نشدنی برشمرد و اظهار داشت: باید تلاش کرد خدمت خالصانه را ملاک عمل قرار داد تا در کارنامه اعمال ما ثبت و ضبط و رضایت خداوند حاصل شود.
استاندار سمنان ادامه داد: استان سمنان قابلیت و ظرفیت‌های متعددی دارد و سعی شده است تا با به‌کارگیری تیمی از مدیران شایسته در استانداری و ادارات استان سمنان، بخشی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی شود.
چاوشی به ۱۰ ماه خدمت خود در استان سمنان اشاره و تصریح کرد: البته زمان ۱۰ ماه برای شروع کارها محدود بوده و در حد کارهای مقدماتی و فراهم آوردن بستر برای اقدامات مهم است.
وی بیان کرد: رئیس‌جمهوری در جلسه رای اعتماد به استاندار سمنان بر لزوم توجه به قابلیت‌ها، اولویت‌ها و توسعه اقتصادی، اشتغال، مسائل فرهنگی و ... تاکیدات زیادی داشتند و گام‌های قابل قبولی برداشته شد؛ اما ابتدایی است و باید بیشتر تلاش شود.
استاندار سمنان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین تاکیدات، توجه به مباحث فرهنگی بود، افزود: وفاق اجتماعی و همبستگی در این استان مطلوب و زمینه‌ساز بسیاری از پیشرفت‌هاست.
چاوشی به یکی از ویژگی‌های ممتاز استان سمنان که افتخار میزبانی از زائران امام هشتم (ع) است، اشاره کرد و گفت: در دهه ولایت و کرامت با هم‌افزایی مدیران اقدامات خوبی برای میزبانی از زائران حرم امن رضوی صورت گرفت تا سفر به کام مسافران شیرین‌تر شود.
وی افزود: از ویژگی‌های دیگر این استان، چهار فصل بودن آن است و منطقه وسیعی از استان دارای بخش‌های گردشگری و تنوع فوق‌العاده بوده که برای توسعه و رشد گردشگران اقدامات خوبی صورت گرفته است.
استاندار سمنان بیان کرد: در عرصه حمایت از تولید و صنعت نیز به‌طور جدی اقداماتی در دستور کار قرار گرفت و جلسات گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای بهبود اوضاع به طور مرتب برگزار و با همفکری مدیران، بسیاری از موانع از راه برداشته شد.
چاوشی تاکید کرد: همراهی و حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس بخشی از موانع در استان حل‌وفصل شده است.
وی اظهار داشت: استان سمنان به لحاظ وسعت کویر، ظرفیت خوب و قابل قبولی برای توسعه انرژی خورشیدی دارد.
استاندار سمنان گفت: تکیه بر این ظرفیت و سرمایه‌گذاری دولت فرصت مغتنمی برای تولید برق موردنیاز کل کشور از طریق انرژی خورشیدی کویر است.
چاوشی، وجود نیروهای دانشگاهی و فرهیخته را ظرفیت خوبی برای توسعه استان سمنان دانست و یادآور شد: در زمینه مهارت‌آموزی تفاهم‌نامه‌های خوبی با سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد شده است.
وی افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید، پوشش سامانه آبیاری تحت‌فشار در استان سمنان، ۱۶ هزار و ۲۰۰ هکتار بوده و در این مدت، ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار دیگر نیز زیرپوشش این سامانه قرار گرفت.
استاندار سمنان ادامه داد: در بحث کشت گلخانه‌ای، تغییر الگوی کشت در دستور کار قرار گرفته است و با عملیاتی شدن فرودگاه شاهرود و سمنان در عرصه صادرات اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری سمنان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ