طرح معلم تمام وقت بزودی ابلاغ می شود

۱ نظر

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح معلم تمام وقت از جمله محورهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با هدف تقویت نقش محوری معلم است که به امضای رئیس جمهوری رسیده و بزودی ابلاغ می شود.

به گزارش ایرنا، علی الهیار ترکمن سه شنبه شب در جمع فرهنگیان استان بوشهر افزود: این طرح به طور کامل اختیاری است و با افزایش ۶ ساعت اضافه تدریس درهفته به معلمان، ۲۵ درصد به فوق‌العاده ویژه آنها اضافه خواهد شد.
وی از مزایای طرح معلم تمام وقت می توان به احتساب در حقوق مستمر۱۲ ماه، نداشتن تاخیر پرداخت‌های حق‌التدریس و محاسبه در پاداش پایان خدمت و حقوق بازنشستگی عنوان کرد.
وی ادامه داد: در وضعیت کنونی حق‌التدریس غیرموظف، پرداخت غیرمستمر و ساعت آن متغیر است و تنها برای ۹ ماه از سال تحصیلی پرداختی دارد و تابستان پرداخت نمی‌شود و در کسورات بازنشستگی و پاداش پایان خدمت هم لحاظ نمی‌شود.
الهیار ترکمن اضافه کرد: برخی دخالت های بیرونی در آموزش و پرورش این نهاد را تبدیل به جولانگاه مسائل سیاسی کرده و هر تصمیمی که دولت می گیرد با یک مصاحبه آن را خنثی می کنند.
وی اظهار داشت: طرح رتبه بندی معلمان در سال ۱۳۹۴ انجام شد ولی برخی دلسوزان آموزش و پرورش در مصاحبه هایی اعلام کردند این رتبه بندی نیست بلکه قانون خدمات کشوری است و با این کار ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار این بخش را بی اثر و هیچ فرهنگی از این طرح اعلام رضایت نکرد.
وی یادآور شد: اکنون هم در برنامه ششم بودجه برای طرح رتبه بندی معلمان ردیف مستقلی درج شده ولی بازهم افرادی با سخنان خود ذهن معلمان را تشویش می کنند.
الهیار ترکمن گفت: همچنین مجوز استخدام پنج هزار نیروی خدماتی در کشور گرفته شده که سهمیه هر استان مشخص و تا ماه آینده اجرا می شود.
وی با اشاره به تشکیل کارگروهی برای تهیه پیش نویس قانون اداری مالی خاص آموزش و پروش گفت: تلاش می شود قانون اداری و مالی خاصی برای آموزش و پرورش تهیه و براین اساس این نهاد طبق قوانین خاص اداره شود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از طرح های مهم در دست اجرا انتخاب مدیران مدارس بر اساس رای گیری است که این اقدام در سال جاری در سه هزار مدرسه انجام شده است.
وی با اشاره به سنجش صلاحیت معلمان و مدیران افزود: هدف از اجرای این طرح شایسته گزینی است و با انتخاب مدیرانی توانمند می‌توان اقدامات موثر بسیار خوبی در مدارس انجام داد و شاهد بروز مشکلاتی همچون حادثه مدرسه زاهدان نباشیم.
وی اجرای پروژه رتبه‌بندی مدارس، اصلاح نظام تصمیم‌گیری و برنامه‌های ویژه در مدارس را از جمله طرح‌های در دست اجرا در آموزش و پرورش عنوان کرد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای طرح معلم تمام وقت بزودی ابلاغ می شود

  • ح
    حسن یوسفی کلوانی
    ۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۴۷
    چرا تقلیل ساعت شامل مدیران با تدریس دوازده ساعت در هفته نشدبنده مدیر متوسطه اول با دوازده ساعت تدریس هفتگی نتوانستم از ان بخشنامهاستفاده نمایم.

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ