طرح جریمه غیبت سربازی در لایحه بودجه ۹۸ حذف شد

۱۸ نظر

جانشین فرمانده ناجا با بیان این مطلب که طرح جریمه غیبت سربازی در لایحه بودجه ۹۸ حذف شده است گفت:‌ تا امروز ۳۸۳ هزار نفر در طرح حریمه غیبت ثبت‌نام کرده و تعیین تکلیف شده‌اند.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، نشست تخصصی معاونان، روسای مراکز و مدیران وظیفه عمومی ناجا صبح امروز با حضور سردار سلیمانی جانشین فرمانده ناجا در سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد.

سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با عرض تبریک ولادت با سعادت بانوی دو عالم به مسئولیت‌های ناجا پرداخت و گفت: بیش از ۲۰ درصد کل ارتباط حاکمیت با جامعه از طریق نیروی انتظامی است.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: حساس‌ترین و مهمترین خدمات را ناجا ارائه می‌دهد و ناجا مسئول تامین نظم و انضباط اجتماعی و آرامش عمومی بوده و هیچ محدودیت و ممنوعیتی در این خصوص ندارد.

سردار سلیمانی به جرائم ناشی از غیبت سربازی پرداخت و اظهار داشت: طبق یکسری آسیب‌شناسی برای افرادی که بیش از ۸ سال غیبت از سربازی داشتند طرحی دیده شد تا این افراد جریمه این مدت را بپردازند و تعیین تکلیف شوند.

وی با تاکید بر این مطلب که در لایحه بودجه سال ۹۸ اثری از جریمه غیبت سربازی نیست، تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند از این فرصت استفاده کنند، فقط تا پایان امسال وقت ثبت‌نام دارند چرا که ما اجازه نخواهیم داد این موضوع در سال‌های بعد تکرار شود.

وی گفت: افراد متقاضی که بیش از ۸ سال غیبت از سربازی دارند باید تا پایان سال در طرح جریمه غیبت سربازی ثبت‌نام کرده و حتما یک قسط از اقساط ۱۳ ماهه را تا پایان امسال بپردازند؛ بقیه اقساط در سال آینده دریافت خواهد شد.

این مقام ارشد ناجا با تاکید دوباره این مطلب که در لایحه بودجه جریمه غیبت سربازی حذف شده است ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح تا کنون ۶۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و در طول این مدت ۵ هزار میلیارد تومان پول جریمه وارد خزانه دولت شده است.

وی گفت: در سال ۹۴ که این طرح را اجرا کردیم ۲.۵ میلیون نفر بلاتکلیف داشتم اما امروز یک و نیم میلیون نفر هنوز بلاتکلیف بوده که می‌توانند غایبین بیش از ۸ سال بوده یا وضعیت‌های دیگر باشند.

جانشین فرمانده ناجا اعلام کرد: تا امروز ۳۱۸ هزار نفر از این فرصت استفاده کرده و با پرداخت جریمه کارت معافیت دریافت کرده‌اند ۶۵ هزار نفر نیز در حال پرداخت اقساط هستند و در مجموع می‌توان گفت که ۳۸۳ هزار نفر از طرح جریمه غیبت سربازی بهره‌ برده‌اند و مشمول کارت معافیت شده‌اند.

سردار سلیمانی در پاسخ به پرسش فارس در خصوص چگونگی اعمال محدودیت‌ها برای کسانی که به خدمت سربازی نرفته‌اند،‌ اظهار داشت: قطعا افراد غایب طبق قانون از یکسری محدودیت‌ها و محرومیت‌ها برخوردار خواهند شد ولی اگر لازم باشد محرومیت‌های اجتماعی را برای کسانی که به قانون تن نداده‌اند تشدید خواهیم کرد تا خودساخته مراجعه کنند.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص چگونگی تقسیم سربازان اعلام کرد: ناجا و به طور اخص سازمان وظیفه عمومی وظیفه تامین سرباز نیروهای مسلح را به عهده دارد و نیروهای مسلح که طبق جداول سازمانی، سربازان را به کارگیری می‌کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که اتفاق خاصی نیفتاده و بر اساس نیازمندی سربازان تقسیم می‌شوند گفت: رده‌های عملیاتی در نیروهای مسلح در اولویت و سربازان طبق روال تقسیم خواهند شد.

وی د ر پاسخ به سوالی در خصوص تقسیم سربازان با توجه به محل سکونت اظهار داشت: توزیع نیازمندی نیروهای مسلح با گسترش محل سکونت سربازان منطبق نیست چرا که تمرکز استقرار نیروهای مسلح در جغرافیای خاصی از کشور است و مشمولان در کل کشور مستقر هستند.

جانشین ناجا گفت: برای افراد متاهل و تک‌فرزندان یکسری مواردی را لحاظ می‌کنیم که حتی‌الامکان در نزدیک‌ترین محل سکونت خود باشند.

سلیمانی در مورد کسر خدمت ایثارگران تصریح کرد: اولین بار قانون اینگونه بود که کسانی که ۶۰ ماه سابقه حضور در جبهه داشتند یک فرزندشان معاف می‌شد؛ بعدها این قانون تغییر کرد و کسانی که ۳۰ ماه سابقه حضور در جبهه داشتند نیز یک فرزندشان معاف می‌شد و برای افرادی که کمتر از ۳۰ ماه سابقه ایثارگری داشتند هیچ حقی وجود نداشت.

وی به تغییرات قانون در این مدت پرداخت و ادامه داد: در نهایت طبق نظر ستادکل و توافقی که با مجلس صورت گرفت نهایتا تصمیم‌گیری شد که به ازای هر سابقه ایثارگری اعم از جانبازی و جبهه ۱۲ روز کسر خدمت به فرزندان ایثارگران صورت گیرد.

جانشین فرمانده ناجا اعلام کرد:‌مسئله در حاشیه موضوعی بود که کسانی به دلایلی با غیبت دفترچه‌ای مواجه بودند نمی‌توانستند از این امتیاز استفاده کند که بعد از پیگیری و اخذ مصوبه اعلام شد که غایبان دفترچه‌ای ایثارگران می‌توانند تا ۱۲ فروردین ۹۸ ثبت‌نام کنند،‌ثبت‌نام در این بازه زمانی هم باعث بخشودگی غیبت‌شان می‌شود و هم اینکه می‌توانند از کسر خدمت سربازی استفاده کنند.

سردار سلیمانی در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر سربازی گفت: ما هیچ طرح روشنی در دست بررسی در مورد تغییر ماهیت و شاکله کلی خدمت سربازی نداریم.

وی حداقل دوره سربازی برای رزم مقدماتی را ۷۵ روز و آموزش تخصصی تا ۱۵ روز و حداکثر یک ماه دانست و گفت:‌اخیراً طبق توافقی که صورت گرفته برای سربازان دوره‌های مهارت‌آموزی با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شده و سربازان می‌توانند در اوقات فراغت و در زمان‌هایی که برایشان تعیین شده بنا به علاقه در دوره‌ها شرکت کرده تا مهارتی را بیاموزند.

این مقام ارشد نیروی انتظامی اعلام کرد: اخیراً طبق ابلاغیه منابعی پیش‌بینی شده تا بعد از دو ره مهارت‌آموزی به سربازانی که مهارت آموخته‌اند وام قرض‌الحسنه تعلق گیرد تا بتوانند کسب و کاری ایجاد کنند؛ این موضوع در حال توسعه است و مورد تایید مقام معظم رهبری است.

جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی در خصوص بازنگری در حوزه جرائم رانندگی خاطرنشان کرد: ناجا همه آسیب‌ها و فرصت‌ها را بررسی کرده و چالش‌ها را اعلام کرده و تقدیم کرده است تصمیم‌گیری به عهده ما نیست،‌ از ما نظر خواسته‌اند و ما نظر خود را اعلام کرده‌ایم؛ طبق روال باید وارد دولت شود ولی هنوز به جریان نرسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار آخرین اخبار از نحوه خرید خدمت سربازی اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۸ نظر برای طرح جریمه غیبت سربازی در لایحه بودجه ۹۸ حذف شد

  • م
    منافی
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۳۹
    دیگه شما نظام وظیفه ای ها هم عرضه داشته باشین و این جریمه غیبت سربازی را کلا تمومش کنید هی میگید اخرشه باز هم تمدید میکنید
    • م
      مهدی
      ۶ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۴۱
      اعصابم خورده بچها شماهم مصل من 30/11/97 ارسال به کارخانه جهت صدور شدید وضعیتتونم هنوز تغییر نکرده باشه کمک چند روز طول میکشه بشه صدور کارت وضعیتتون آخه اونم تهران
      • ف
        فرهاد
        ۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴
        بله دوست عزیز منم شرایط شما رو دارم، رفتم نظام وظیفه گفتن بعد از تحویل کارت به پست براتون اسمس میاد بعدش و یه هفته بعدش احتمالا برسه
      • ا
        امیر
        ۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۳۱
        من دی ماه ثبت نام کردم و کل مبلغم 20 میلیون شده والان نمیتونم پرداخت کنم اونموقع تقاضای پرداخت نقدی کردم چونکه پلیس+10 خودش گفت که قسطیش هم زیاد فرقی نمیکنه حالا بنظرتون چیکار کنم میتونم توی طرح جدید که اعلام شده قسطیش کنم توی مثلا توی 13 ماه پرداخت کنم پلیس+10 رفتم گفت شاملش نمیشه رفتم نظام وظیفه مسئولش نبود که راهنماییم کنه.ترو خدا هر کی چنین شرایطی داشته یا چیزی در این مورد میدونه راهنماییم کنه.انشالا که کار همه تون درست بشه
        • م
          موید
          ۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۰۲
          داداش امیر میشه قسطی پرداخت کنی من هم برام نقدی زده بود و امروز رفتم نظام وظیفه برام قسطی کردن برو نظام وظیفه استان
          • p
            parisa
            ۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۴۰
            اگه هنوز مبلغی پرداخت نکردین میتونید مراجعه کنید نظام وظیفه تا واستون قسطیش کنن
            پلیس +10دسترسی نداره
            • ا
              امیرحسین
              ۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴
              مبلغ کل جریمم شده 13 تومن اگه قسطیش کنن توی هر قسط باید چقدر پرداخت کنم
          • ا
            ایمان
            ۶ اسفند ۱۳۹۷، ۰۶:۱۳
            سلام دوستان.من حدود 2 سال غیبت دارم و متاهلم و پدرم 13 ماه جبهه داره.یکی لطف کنه بگه برای گرفتن کسری باید دقیقا چه کار کنم بعد از این که اعزام شدم به سربازی؟ توی دو ماه آموزشی باید رفت دنبالش یا بعد از آموزشی؟ یکی لطف کنه دقیق بگه مراحلش رو و این که دقیقا باید چه کار کنم تا سابقه جبهه پدرم رو باهاش کسری بگیرم؟ خدا خیرتون بده.
            • س
              سهیل
              ۵ اسفند ۱۳۹۷، ۲۳:۰۶
              الان 100 درصد شد ؟
              سال دیگه امکان نداره بفروشن ؟
              • م
                محمدجواد جوادی
                ۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۱۸
                اره داداش صددرصد شد
              • m
                mahdi
                ۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۰۶
                همه کسایی که از ما 4 5 سال کوچیکتر بودن خدمتشونو خریدن فقط گناه ما این بود که درس خوندیم و الان با مدرک لیسانس و 7 سال و نیم غیبت دیگه نمیتونیم خرید انجام بدیم.این چه جور قانونیه
                • پ
                  پسر ایران
                  ۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۴۳
                  با 35 سال سن و هفت سال غیبت، شرایط زندگی متاهلی و مخارج بالای زندگی بنظرتون میتونم بیام خدمت،
                  با حقوق سربازی میتونم خرج زن و بچه هامو در بیارم ،
                  خواهشا منطقی با این مشکل برخورد کنید و یه تصمیم درست برای افراد با سن بالا بگیرید ،
                  یه فرصت کوتاه برای افراد هفت سال غیبت بدین تا متضرر نشن
                  • v
                    vahid
                    ۶ اسفند ۱۳۹۷، ۰۷:۰۷
                    صبر کن معافیت سنی میدن
                  • ر
                    رضا
                    ۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۰۷
                    پس اینایی که فقط یه ماه یا دوماه کم دارن چکار کنن ؟
                    این درسته که بعد از 7 سال و خورده ای بخاطر یه ماه نشه کاری کرد اگه شما واقعا قانون مند و به فکر جوان ها هستین پس یه راهی برای اینایی که 7 سال و خورده ای هستن بزارید چون واقعا کسی که نزدیک به 8 ساله نرفته دیگه هم نمیره با این وضع بد اقتصادی و هزار تا مشکل لطفا به مشکلات جوونا اضاف نکنید
                    • M
                      M
                      ۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰
                      داداش منم چند ماه کم دارم سنمم بالا رفته از خدمت برگردم شده 32 سالم کی کار کنم کی پول جمع کنم کی واسه اسندم و هدفم تلاشم پس نتیجه میگیرم که به غیبتم ادامه میدم نمیتونم تو این شرایط بد اقتصادی برن سربازی
                      • م
                        میلاد حسنی
                        ۶ اسفند ۱۳۹۷، ۰۲:۲۱
                        درستش همینه نگران نباش تا یه سال دیگه بالای 30 رو معافیت میدن البته با توجه به مدرک

                    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                    ثبت پاسخ