طرح جدید مجلس درباره خدمت سربازی

۵۶ نظر

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: افرادی که سرباز حرفه‌ای می‌شوند، قبل از آغاز فعالیت خود یک دوره آموزشی را طی می‌کنند.


۵ سال به صورت داوطلبانه سربازی بروید، معادل ۹۰ درصد حقوق کارکنان رسمی حقوق بگیریدابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی خدمت سربازی در قوه مقننه، گفت: در کمیته دفاعی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس کارگروهی برای بررسی این طرح تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این کارگروه تاکنون جلساتی را برگزار کرده است، ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ از سوی نمایندگان؛ در دو هفته گذشته جلسات این کارگروه برگزار نشده و پس از بررسی لایحه بودجه در صحن علنی بار دیگر جلسات این کارگروه تشکیل خواهد شد.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه هدف نمایندگان مجلس از طراحی این طرح بردن فضای خدمت سربازی به سمت سرباز حرفه‌ای است، عنوان کرد: این طرح دارای یک ماده واحده و ۱۰ تبصره بوده که در حال بررسی شدن است.

نماینده نجف آباد در مجلس با اعلام اینکه در این طرح پیش‌بینی شده است به افرادی که پنج سال به صورت داوطلبانه به خدمت سربازی بروند، معادل ۹۰ درصد حقوق کارکنان رسمی حقوق پرداخت شود، عنوان کرد: در این طرح پیش‌بینی شده منابع مالی حقوق این سرباز حرفه‌ای‌ها از دریافت جریمه از افرادی که به خدمت سربازی نمی‌روند تامین شود.

ابوترابی تصریح کرد: همچنین پیش‌بینی شده افرادی که سرباز حرفه‌ای می‌شوند قبل از آغاز فعالیت خود یک دوره آموزشی را طی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵۶ نظر برای طرح جدید مجلس درباره خدمت سربازی

  • پ
    پوریا حاجیان
    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۲۸
    اونهایی که توی خدمت سربازی هست یا برج 2 // 1400 اعزام هستن چی میشن؟؟ اگه این طرح عملی بشه چی میشیم؟؟ ما لطفا جواب بدید..!!!
    • م
      محمد
      ۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۱۲
      سلام دوستان قانونی واسه الان هست که خدمتمونو بخریم یا نه؟ منتظر خرید باشیم واسه امثال؟

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ