طراحی فرمول مناسب برای دستمزدها

دبیر انجمن «صدای سینمای ایران» با اشاره به اینکه باید یک فرمول مناسب برای دستمزدها طراحی شود، بیان کرد برای ارتقای سطح تولیدات، کمیته ارزشیابی حرفه ای ایجاد خواهد شد.

ناصر انتظاری دبیر انجمن «صدای سینمای ایران» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات اقتصادی و شغلی که اعضای این انجمن با آن درگیر هستند، گفت: «درخونگاه» به کارگردانی سیاوش اسعدی آخرین پروژه سینمایی بود که در آن حضور داشتم. این فیلم سال ۹۶ برای حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر آماده شد و موفق به حضور در این جشنواره نشد. متاسفانه این روزها کار در سینما بسیار سخت شده است و کمتر فردی به خصوص در انجمن «صدای سینمای ایران» مشغول به کار است.
وی ادامه داد: این روزها تنها تهیه کنندگان و مدیران تولید به ما زنگ می زنند و قیمت دستمزدها را می پرسند و دیگر زنگ نمی زنند چرا که ترجیح می دهند از افرادی استفاده کنند که دستمزد آنها یک چهارم دستمزد افراد حرفه ای است.
این صدابردار سینمای ایران بیان کرد: همه این مسایل سبب می شود تا افراد حرفه ای خانه نشین شوند چرا که ما روابطی را که برخی از دوستان در سینما دارند، نداریم به همین دلیل آن طور که باید به حق خود نمی رسیم.
وی با اشاره به شرایط و میزان دستمزدهای فعالان حوزه صدا توضیح داد: افراد مشغول به کار در حوزه صدا در سینما معمولا با مشکلات بسیاری مواجه هستند که بخشی از این مشکل بی شک بر گردن اعضای صنف صدا است چرا که هیچ گونه همکاری و شفافیت سازی در نگارش قراردادهای خود ندارند. البته نمی توان گفت همه افراد قوانین را رعایت نمی کنند اما تعداد این افراد بسیار کم است.
دبیر انجمن «صدای سینمای ایران» بیان کرد: در چنین شرایطی بسیاری از افراد حرفه ای و اساتید این حوزه بیکار مانده اند و شرایط ناراحت و ناامنی شغلی برای آنها فراهم می شود. این روزها کار در سینما براساس روابط میان افراد صورت می گیرد.
انتظاری در پایان متذکر شد: باید یک فرمول مناسب برای دستمزدها فراهم شود و صد در صد به مرحله اجرا برسد در غیر این صورت همه تلاش های ما به خصوص در زمینه فعالیت های صنفی به جایی نمی رسد. در همین راستا با سازمان سینمایی جلساتی را برگزار کرده ایم تا بتوان یک کمیته ارزشیابی برای افراد و حرفه آنها ایجاد شود و سطح فعالیت ها را افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ