ضرورت رعایت صلاحیت حرفه‌ای برای استخدام حق‌التدریسی‌ها در آموزش و پرورش

۵ نظر
باشگاه خبرنگاران جوان : دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: صلاحیت حرفه‌ای حق‌التدریسی‌ها باید در مسئله استخدام آنها مورد توجه قرار بگیرد. ضرورت رعایت صلاحیت حرفه‌ای برای استخدام حق‌التدریسی‌ها در آموزش و پرورشمهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نحوه به کارگیری معلمان حق‌التدریس در مدارس و استخدام آنها اظهار کرد: این نوع از معلمان با توجه به تجربه کاری که دارند، حتما در امتحانات ورودی به آموزش و پرورش معرفی می شوند اما مسئله ای که در استخدام نیروهای حق‌التدریس داریم، بحث صلاحیت حرفه‌ای این افراد است که باید به آن توجه کنیم. وی ادامه داد: در بحث صلاحیت‌های حرفه‌ای افراد باید در حوزه کاری مرتبط استخدام شوند، به عنوان مثال مربی پیش دبستانی برای مقطع دبیرستان و حتی برعکس نداشته باشیم؛ چرا که هر فرد در مقطع تحصیلی تخصصی خود امکان فعالیت دارد. دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: دولت به هر تعدادی که توان استخدام دارد باید اعلام نیاز کرده و براساس اطلاعیه‌ای افراد واجد شرایط را انتخاب کند که از این میان بهترین‌ها برای حرفه معلمی باید پذیرفته شوند. نویدادهم عنوان کرد: همواره در مسئله انتخاب معلمان صلاحیت حرفه‌ای و در واقع نوع عملکردشان را باید مورد تاکید قرار دهیم و در این موضوع فقط مسائل اخلاقی مدنظر نیست و نوع کارایی افراد در هر مقطع تحصیلی اولویت انتخاب است تا از بهترین‌ها در حوزه آموزش بهره‌‌مند شویم.

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵ نظر برای ضرورت رعایت صلاحیت حرفه‌ای برای استخدام حق‌التدریسی‌ها در آموزش و پرورش

  • ح
    حق التدریس
    ۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۲۲
    سلام ما معلمانی هستیم که واقعا عاشق معلمی هستیم چون بااحداقل حقوق سالها باعشق سرکلاسها حاضر شدیم وتاجایی که در توان داشته باشیم برای فرزندان این مرزو بوم زحمت میکشیم امیدوارم فقط از روی بی انصافی حق این معلمان زحمتکش پایمال نشود ازتمام مسئولانی که در رساندن حق به حقدار تلاش میکنند ممنونم وانشالله همیشه درپناه ایزد ممنان باشند
    • م
      محمد ......
      ۴ آبان ۱۳۹۶، ۲۲:۵۰
      با سلام ودعای خیر
      خدمت جناب آقای مهدی نوید دبیر کل عالی آموزش وپرورش از شما بزرگوار به دلیل حمایت از حقوق معلمین حق التدریس تقدیر وتشکر می نماییم.
      • م
        مجید
        ۴ آبان ۱۳۹۶، ۲۲:۱۷
        با سلام
        خدمت دبیر کل عالی آموزش و پرورش
        جناب مهدی نوید ادهم از همکاری جنابعالی و نظر مساعد از استخدام نیروهای حق التدریس را دارم
        برای شما سلامتی و طول عمر از خداوند خواهانم
        ما نیروهای حق التدریس بعد از دوسال یا چند سال تمام فنون معلمی را آمو ختیم روش تدریس و نحوه ی بر خورد با دانش آموزان و رعایت تمام قوانین در تمام زمینه های اخلاقی و آموزشی ما در این سنگر تعلیم و تربیت بعنوان یک شغل نیامد ه ایم فقط به عشق معلمی آمدیم وبا خداوند سوگند یاد می کنم که در این جایگاه که عاشقش بودم
        هیجگاه کمفروشی در تعلیم و تربیت دانش آموزان نداشته باشم
        • ع
          علی
          ۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۱۵
          با سلام
          یا علی گفتیم و عشق آغاز شد
          من عاشق معلمی هستم
          • م
            م .س
            ۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۳۰
            تا زنده ام نفسم به عشق معلمی میتپد

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ