ضرورت تامین اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۹۸

۳ نظر

نایب رئیس کانون بازنشستگان مشهد بر ضرورت تامین اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه ۹۸ تاکید کرد و از کمیسیون تلفیق مجلس خواست با مساعدت بیشتری بودجه مورد نیاز را تصویب کند.

رحمت الله پورموسی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ارسال لایحه بودجه به مجلس اظهارکرد: در لایحه بودجه سال آینده موضوع افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با نرخ تورم دیده نشده و همسان سازی حقوق بازنشستگان با کمبود اعتبار مواجه شده است.
وی ادامه داد: بارها تاکید کرده‌ایم که در کشور مشکل قانون نداریم و قانون به وفور وضع می‌شود ولی متاسفانه در اجرا دچار مشکل هستیم در حالی که بسیاری از کشورها، قبل از اجرای قانون، ‌ آن را به طور آزمایشی اجرایی می‌کنند تا بازخوردها و معایب و مزایای آن را شناسایی کنند.
نایب رئیس کانون بازنشستگان مشهد با اشاره به ماده ۱۲ قانون برنامه ششم، گفت: بر اساس این ماده، دولت مکلف شده در طول اجرای این قانون، بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را بپردازد و سازمان تامین اجتماعی نیز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را در طول اجرای قانون متناسب‌سازی کند.
پورموسی تاکید کرد: با وجود آن که برخی از مواد قانون برنامه ششم عملیاتی شده ولی نزدیک دو سال است که همسان سازی حقوق بازنشستگان به دلیل نبود اعتبار اجرا نمی‌شود و تکلیف طلب ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی از دولت هم مشخص نیست.
وی با بیان این که درصد بسیاری از بازنشستگان با نان بخور نمیز گذران زندگی می‌کنند، ادامه داد: سال گذشته که تورم کنترل شده بود، دستمزد کارگران و بازنشستگان ۱۹.۵ درصد افزایش پیدا کرد اما اکنون که شرایط اقتصادی خاصی را تجربه می‌کنیم و قیمت برخی اقلام و مایحتاج ضروری خانوارها چندین برابر شده، افزایش حقوق کارکنان دولت ۲۰ درصد اعلام می‌شود و مشخص نیست درصد افزایش حداقل مزد کارگران و مستمری‌بگیران چقدر خواهد بود؟
نایب رئیس کانون بازنشستگان مشهد خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول سالهای اخیر برای مسکن کارگران و بازنشستگان اقدامی صورت نگرفته تا بخشی از هزینه‌های مسکن و اجاره بها را پوشش دهد، از طرفی یارانه‌ها هم در بودجه ۹۸ تغییر نکرده است و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بلاتکلیف باقی مانده است. در چنین شرایطی چه کاری‌ می توان برای بهبود معیشت کارگران و بازنشستگان انجام داد؟
به گفته پورموسی، افزایش مستمری بازنشستگان پس از پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و تایید هیات امنای سازمان، باید در هیات وزیران تصویب شود و بعد از آن دولت، حقوق بازنشستگان را افزایش بدهد.
وی در پایان از کمیسیون تلفیق مجلس خواست تا در راستای ماده ۱۲ قانون برنامه ششم با مساعدت بیشتری بودجه لازم برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را تصویب کند.
به گزارش ایسنا، سازمان تامین اجتماعی پیش از این اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا پایان سال ۹۷ را به پرداخت شدن بدهی دولت به تامین اجتماعی منوط کرده بود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزهای گذشته گفته بود سازمان تامین اجتماعی هنوز بودجه سال ۹۸ خود را در هیات امنا تصویب نکرده است. به اعتقاد وی برای اجرای همسان سازی به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبارحقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای ضرورت تامین اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۹۸

  • س
    سمبل
    ۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۷
    همسان سازی مستمری بگیران چی شد ما با خیلی اقلام خداحافظی کردیم لطفا شعار ندین با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه.
    • س
      سمبل
      ۱۴ تیر ۱۳۹۸، ۰۵:۵۸
      نگران نباشید از جیب جنابعالی نمیخوان همسان سازی کنن همسان سازی حقوق حداقل بگیر وزیر حداقل حق ماست .
      • ب
        بازنشسته تا مین اجتماعی
        ۱۶ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۴۹
        لطفا اگر دولت بدهی خودش راداد وقرارشد حقوقها متناسب سازی شود ،جهت رعایت عدالت وقانون از حقوق کسانیکه حق بیمه بیشترداده اند شروع شود آنهائیکه حقوقشان کم هست حق بیمه کم دادهاند وحق کمتریدارند متشکرم

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ