ضرورت بازنگری قانون‌کار

۱ نظر
خبرگزاری ایسنا : رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: نباید با صاحبان واحدهای تولیدی متضرر مثل مجرمان‌کلاهبردار رفتار شود. «رحیم بنا مولایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهارکرد: طی چند سال گذشته شاهد رکود شدید در بخش‌های مختلف اقتصاد بوده‌ایم. وی ادامه داد: در این شرایط بسیاری از صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی متضرر شده و ناچار به رهاکردن‌ کار و تعطیل کردن واحد خود شدند. رئیس اتاق بازرگانی البرز افزود: برخی دیگر نیز ناچار به تعدیل نیرو یا فرصت‌خواهی از کارگردان برای پرداخت مطالبات به حقشان شدند. مولایی اضافه‌کرد: دراین میان برخی از صاحبان این واحدهای تولیدی نیز به‌علت نداشتن توان مالی برای پرداخت معوقات‌ کارگران و بازپرداخت تسهیلات بانکی‌ای‌که قبلاً گرفته بودند، بارها به مراجع قضایی‌کشانده شدند. این مسئول توضیح داد: سرمایه‌گذارانی‌که با ‌راه‌اندازی واحدهای تولیدی اقدام به ایجاد بستر مناسب برای اشتغال می‌کنند، بسیار ارزشمند هستندو نباید با آنها مثل مجرمان‌کلاهبردار برخورد شود. رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون‌کار خاطرنشان کرد: قانون‌کار متعلق به چند دهه پیش است کارگر محور تدوین شده است. وی خاطرنشان‌کرد: این قانون نیاز به بازنگری دارد چون هم‌اکنون شکایت‌کارگر می‌تواند سرمایه‌گذاری یک فرد را به خطر اندازد. این مسئول توضیح داد: قانون‌کار باید به‌گونه‌ای تدوین شودکه هم حق‌ کارگر و هم حق کارفرما محفوظ بماند و حرمت هردو طرف حفظ شود. وی‌گفت: هم‌اکنون برخی سرمایه‌گذاران با چنگ و دندان واحد تولیدی و صنعتی خود را سرپا نگه داشته‌اند و این‌کار بسیار ارزشمندی است. بنامولایی یادآور شد: دولت باید از بخش خصوصی حمایت کند تا چرخ اقتصاد کشور دوباره در مسیر اصلی خود به حرکت درآید.

برای مشاهده آخرین اخبار قانون کار اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای ضرورت بازنگری قانون‌کار

  • ب
    بهرام
    ۷ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۳۷
    به نظر من قانون کار ایران در مقایسه با قوانین کار کشورهای صنعتی بسیار پیشرفته است و از صیانت کارگر بطور نسبی عادلانه دفاع میکند ودر نتیجه صیانت بنگاه های اقتصادی را نیز در بر دارد. امروزه در اقتصادهای نوین با ارزش ترین سرمایه هر بنگاه اقتصادی همان منابع انسانی آنهاست. لذا تضعیف قانون کار نه تنها کمک به رشد اقتصادی نمی کند بلکه باعث افزایش حیف و میل و سو استفاده از نیروی کار موجود در کشور توسط بنگا های اقتصادی می شود.

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ