ضرورت افزایش ۲۰ درصدی حقوق معلمان در بودجه سال ۹۸

نماینده مردم بناب در مجلس با تاکید بر اختصاص ردیف بودجه برای افزایش حداقل ۲۰ درصدی حقوق معلمان در لایحه بودجه سال ۹۸، از جمع آوری امضا برای اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان در مجلس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ضیاءالله اعزازی ملکی با تاکید بر ضرورت افزایش حقوق معلمان و پیش بینی این مسئله در بودجه سال ۹۸، اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت وعده افزایش حقوق کارمندان در بودجه ۹۸ را داده، حقوق معلمان در سال ۹۸ با توجه به افزایش هزینه‌‎های زندگی و تورم در بازار باید حداقل ۲۰ درصد افزایش یابد.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات پیگیر افزایش حقوق معلمان در کمیسیون تلفیق خواهد بود، افزود: البته عزمی در دولت برای افزایش حقوق معلمان در دولت دیده نمی‎شود و چنانچه دولت در این راستا در لایحه بودجه ۹۸ گامی برندارد، مجلس راسا نسبت به آن اقدام خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه نباید منابع واهی را در بودجه مد نظر قرار ندهیم، گفت: نمایندگان معتقد به افزایش حقوق کارمندان و معلمان هستند و باید نگرش ویژه‎‌ای به افزایش حقوق معلمان داشت.
اعزازی با بیان اینکه افزون بر پیگیری‌ها برای افزایش حقوق معلمان، باید موضوع همسان ساز حقوق بازنشستگان نیز در بودجه سال آینده لحاظ شود اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، دریافتی بازنشستگان آموزش و پرورش باید ۹۰ درصد معلم شاغل باشد که البته این بند مهم از قانون هنوز اجرایی نشده است.
حقوق معلمان بازنشسته کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد
این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه بهانه دولت برای اجرا نکردن قانون اجازه اجرای آن تا سال پایانی برنامه ششم است، افزود: معلم بازنشسته آموزش و پرورش در این شرایط اقتصادی امروز دیگر نمی‌تواند با حدود یک میلیون تومان زندگی خود را اداره کند لذا ضرورت دارد همسان سازی حقوق بازنشستگان هرچه سریع‌تر در دستور کار دولت قرار گیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در همین رابطه نمایندگان مجلس خطاب به سازمان برنامه و بودجه نامه‌‎ای تنظیم و امضا در این باره جمع آوری کردند که برای اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۸ نیز در بودجه سال آینده ردیفی مستقل دیده شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ