صدور ۳۲۷۲ مجوز مشاغل خانگی در خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۳۲۷۲ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگارمهر، محمد سنجری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق آمار موجود در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۳ هزار و ۲۷۲ مجوز مشاغل خانگی درخراسان رضوی صادر شده که ۲۷۴۴مورد مربوط به صدور مجوز مشاغل خانگی مستقل و ۵۲۸مورد صدور مجوز مشاغل خانگی پشتیبان بوده است و همچنین در همین مدت تسهیلاتی معادل ۸میلیارد تومان طی ۶ ماهه اول سال جاری به ۴۶۵ متقاضی واجد شرایط پرداخت شده که منجر به ایجاد ۳۵۲اشتغال مستقل و ۱۰۳۲ اشتغال تحت پوشش شده است.
وی افزود :خراسان رضوی دارای ظرفیت بزرگی در حوزه مشاغل خانگی است و بدون شک اجرای این طرح می تواند با شناسایی رسته های مزیت دار و هدایت تسهیلات به این سمت و سو موجبات تقویت تولید و رونق ملی را فراهم آورد .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد :سهمیه ابلاغی مشاغل خانگی خراسان رضوی در سال ۱۳۹۷ در مجموع ۶۴ میلیارد تومان است که در راستای حمایت از این نوع کسب و کار تخصیص داد خواهد شد.
وی گفت :در راستای توسعه فروش محصولات خانگی و ایجاد برند در این حوزه نیز اقدامات اولیه انجام گرفته است که می توان به عقد قرارداد جهت ایجاد سامانه و فروشگاه مجازی«عمو زنجیر باف»اشاره کرد.
سنجری تاکید کرد : تهیه دفترچه راهنمای کسب و کار خانگی خراسان رضوی ،انجام فرآیند ثبت نام و اقدامات عملیاتی در سامانه مشاغل خانگی با شناسایی و انتخاب تسهیل گران برای ثبت نام از متقاضیان ، برگزاری جلسه توجیهی برای تسهیل گران و ارزیابی، راستی آزمایی و ثبت نام متقاضیان تسهیلات از جمله اقدامات حوزه مشاغل خانگی این اداره کل طی ۶ ماهه اول سال جاری بوده است.
وی تصریح کرد:تامین بسترهای لازم به منظور ایجاد شبکه های مختلف از جمله شبکه توسعه کمی و کیفی دست بافته های داری و دستگاهی ، شبکه توسعه کمی و کیفی دست دوزهای چرمی ، شبکه توسعه کمی و کیفی گیوه بافی و گیوه دوزی و ایجاد شبکه کمی و کیفی پوشاک از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه حمایت از مشاغل خانگی بوده است.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ