شروط ثبت‌نام در طرح مشاغل‌خانگی

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی داشتن حداقل سن ۱۸ سال، سکونت در استان محل ثبت نام و عدم اشتغال و تحت پوشش نبودن بیمه کاری را از شرایط لازم برای ثبت نام در طرح مشاغل خانگی ذکر کرد.


به گزارش ایسنا، دکتر رضا شاهین‌فر در این خصوص اظهار کرد: این استان برای ثبت نام در طرح مشاغل خانگی ۱۵۰۰ نفر ظرفیت دارد و از کلیه متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی دعوت می‌شود پس از مطالعه دقیق مشاغل اولویت دار مورد نیاز در استان و اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی نسبت به ثبت نام در سامانه www.inhb.ir اقدام کنند.
وی افزود: الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با هدف استاندارسازی‌ محصولات، ایجاد برند ملی و فروش و اتصال به بازار محصولات خانگی در استان‌های (خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، ایلام) به صورت پایلوت در حال اجراست.
وی افزود: مطالعات گسترده ای از یک سال قبل در مورد انتخاب اولویت های معرفی شده در استان انجام و این اولویت‌ها بر اساس ظرفیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در مناطق مختلف استان و بر مبنای ارزش افزوده و میزان چرخش اقتصادی در فعالیت‌های مختلف انتخاب شد.
شاهین فر گفت: ثبت نام در این طرح روند ساده‌ای دارد و با ورود به سامانه می‌توان به راحتی ثبت نام کرد. متقاضیان باید بدانند که فقط بازار استان مد نظر نیست و این مشاغل در زنجیره‌ای که قرار دارند حمایت خواهند شد.
وی گفت: برخی رشته‌ها نه تنها بازاریابی می‌شوند بلکه متقاضیان در طول طرح با پشتیبانی‌هایی که می‌شوند و پس از توانمند شدن می‌توانند به اشتغال پایدار دست پیدا کنند.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی، مشاغل اولویت دار مورد نیاز استان را به شرح ذیل اعلام کرد: گلیم‌بافی (بجنورد، رازوجرگلان)، چادر شب بافی(اسفراین)، کلاه کرکی (بجنورد، رازوجرگلان)، حوله بافی(اسفراین)، پرورش کرم ابریشم (بجنورد، شیروان)، معرق(شیروان)، تولید عسل(شیروان، مانه و سملقان، بجنورد)، پوشاک(بجنورد، راز و جرگلان)، انیمیشن(بجنورد، شیروان)، ‌ گل و گیاه(بجنورد، شیروان)، مترجمی زبان‌های خارجه(کلیه شهرهای استان)، ویراستاری (مقاله، کتاب و ...)، (کلیه شهرهای استان).
وی اظهار کرد: طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌های حمایتی حوزه اشتغال، ذیل برنامه اشتغال فراگیر است که با نقش آفرینی سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان (جهاددانشگاهی) به عنوان نهاد واسط، تسهیل‌گر و توسعه‌ای در هشت استان کشور در حال اجرا است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ