شرایط ویژه برای استخدام و سربازی نخبگان

شناسایی سه هزار نفر نخبه در سراسر کشور /شرایط ویژه برای استخدام و سربازی نخبگانمعاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: این بنیاد تاکنون سه هزار نفر نخبه را در سراسر کشور شناسایی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد صالح ترکستانی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان روز سه شنبه در نشست نخبگان شهرستان های گچساران و باشت در شهر دوگنبدان با بیان اینکه در ۳سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ نفر از نخبه های ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه های خارج به کشور بازگشتند، گفت: از این تعداد ۶۰۰ نفر به صورت کوتاه مدت در کشورهای خارجی اقامت کرده بودند.

وی بیان کرد: نخبگانی که در این سه سال به کشور برگشته اند در ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا تحصیل کرده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: ۱۶۰ نفر از نخبگانی که به کشور بازگشته اند در دانشگاه های معتبر ایران مشغول تدریس شده که باعث تحول جدی در مراکز علمی شده اند.

ترکستانی گفت: بنیاد نخبگان با ۳۰۰ عضو در سراسر کشور تلاش دارد تا استعدادهایی که از کشور خارج می شوند برای خدمت به میهن برگردند.

وی ابراز داشت: این بنیاد تاکنون سه هزار نفر نخبه را در سراسر کشور شناسایی کرده است.

ترکستانی تصریح کرد: بودجه سالیانه بنیاد نخبگان ۵۰۰ میلیارد ریال است که برای ساماندهی و حمایت این فرهیختگان ناچیز است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان ابراز داشت: پیشنهاد بنیاد نخبگان بودجه ۹۰۰ میلیارد ریالی بود که در صورت تحقق امکان حمایت از پنج هزار نخبه در کشور وجود دارد.

وی درباره استخدام نخبگان گفت: نخبگانی که با استفاده از مقالات، اختراعات و ایده های خلاق پژوهشی شناسایی می شوند از شرکت در آزمون های استخدامی معاف هستند و برای خدمت مقدس سربازی یک طرح پژوهشی انجام می دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان استعدادیابی را از رسالت های این بنیاد عنوان کرد و افزود: یکی از اولویت ها پیگیری و اجرای طرح شهاب است و در این طرح استعداد دانش آموزان شناسایی می شود.

ترکستانی بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان تلاش دارد تا با هم افزایی سایر دستگاه های اجرایی یاری رسان فکری عرصه های مختلف توسعه در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه سالیانه ۷۰۰ میلیارد ریال بودجه پژوهشی در بین دستگاه های اجرایی کشور توزیع می شود، گفت: این امر فرصتی برای بهره وری بهتر از استعداد های برتر است.

نخستین نشست نخبگان شهرستان های گچساران و باشت در سالن آزادی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.
شهرستان های گچساران و باشت با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار و اطلاعیه های استخدام نخبگان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

 

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ