شرایط خدمت سربازی متعهدین منفک شده

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی البرز از شرایط خدمت سربازی متعهدین منفک شده از دستگاه‌های دولتی خبر داد.
سرهنگ محمد خدامی گفت: کلیه مشمولانی که حسب نیاز دستگاه‌های غیرنظامی و در اجرای اصل ۱۴۷ قانون اساسی و در راستای ماده (۶۶) قانون خدمت وظیفه عمومی با سپردن تعهد خدمت به میزان حداقل ۴ سال به استخدام دستگاه‌های غیرنظامی دولتی در می‌آیند متعهدین گفته می‌شود.


او گفت: طبق قانون خدمت وظیفه عمومی مدت زمان تعهد در دستگاه‌ها برای این دسته از افراد متغیر است به طور مثال قوه قضائیه ۱۰ سال، وزارت آموزش و پرورش حداقل ۵ سال، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ۵ سال، اعضای هیئت علمی ۴ سال و سازمان هواپیمایی کشوری ۱۰ سال است.
معاون وظیفه عمومی البرز گفت : آن دسته از متعهدین خدمتی که قبل از اتمام تعهد به هر دلیلی (ارادی یا غیر ارادی) از خدمت برکنار شوند موظف هستند حداکثر ظرف مدت ۶ ماه از زمان برکناری یعنی از تاریخ اجرای حکم رهایی، با به همراه داشتن گواهی خدمتی صادره از سازمان مربوطه برای رسیدگی به وضع مشمولیت خود اقدام کرده و از طریق یکی از دفاترخدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) درخواست اعزام به خدمت را ثبت نمایند.
سرهنگ خدامی می گوید: این دسته از مشمولان در صورت عدم اقدام در مهلت مقرر، مشمول غایب شناخته شده و از تسهیلات پیش بینی شده در ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی نظیر دریافت مجوز تحصیلی، خروج از کشور، استخدام محروم می‌شوند.
به گفته معاون وظیفه عمومی البرز مشمولان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان و سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

منبع : بازار کار

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ