ابلاغ بخشنامه استخدام کارکنان جدید دستگاه‌های اجرایی

۳ نظر

سازمان اداری و استخدامی بخشنامه‌ای را به دستگاه‌های اجرایی دارای مقررات اداری و استخدامی خاص ابلاغ کرد که براساس آن استخدام نیرو مشروط به مجوز این سازمان می‌شود.


به گزارش روز سه‌شنبه سازمان اداری و استخدامی کشور، معاون رئیس ‌جمهوری دستورالعمل نحوه اقدام دستگاه‌های اجرایی دارای مقررات اداری و استخدامی خاص (به استثناء دستگاه‌هایی که به حکم قانون اساسی مقررات خاص دارند) درباره استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی را برای اجرا ابلاغ کرد.

این بخشنامه و دستورالعمل‌های پیوست آن، با توجه به بند (ب) تبصره ۲۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور صادر شده است.

براساس این قانون، تمام اختیارات دستگاه­‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه کشور که اعتبارات هزینه‌­ای خود را از محل قانون مذکور و پیوست­‌های آن دریافت می‌­کنند و دارای مقررات خاص اداری و استخدامی هستند (به استثنای دستگاه‌هایی که به حکم قانون اساسی مقررات خاص دارند)، در خصوص استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی در سال ۱۳۹۹ موقوف‌الاجرا شده است.

برابر این قانون، هرگونه استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی در تمامی دستگاه‌های مشمول تنها بر اساس مجوز صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و اخذ تاییدیه تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر پیش‌بینی بار مالی در قانون است.

سازمان اداری و استخدامی، دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد در چارچوب ساختار سازمانی مصوب و شاخص‌ها و استانداری نیروی انسانی و استفاده بهینه از نیروهای موجود، در گام نخست نسبت به ساماندهی و ظرفیت سازی نیروی انسانی خود اقدام کنند و سپس در صورت کمبود نیروی انسانی، تقاضای جذب نیروی انسانی مورد نیاز جدید خود را به سازمان ارسال کنند و سازمان اداری و استخدامی نیز با رعایت قوانین و مقررات نسبت به بررسی و صدور مجوز اقدام کند.

همچنین دستگاه‌های اجرایی باید پس از صدور مجوز استخدام یا به کارگیری نیروی انسانی از سوی سازمان اداری و استخدامی نسبت به اخذ تاییدیه تامین اعتبار لازم از سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام کنند.

استخدام در دستگاه‌های اجرایی پس از اخذ مجوز استخدام و تاییدیه تامین اعتبار، از طریق تنظیم و انتشار آگهی استخدام براساس پست‌های بلاتصدی، در چارچوب ضوابط و در نظر گرفتن سهمیه استخدامی ایثارگران و معلولان و از طریق آزمون فراگیر توسط سازمان اداری و استخدامی برنامه‌ریزی و انجام می‌شود.

منبع : بازار کار

برای مشاهده صفحه اصلی استخدام فراگیر اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای ابلاغ بخشنامه استخدام کارکنان جدید دستگاه‌های اجرایی

  • f
    fati
    ۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۷
    سلام ثبت نام از کی هس یادفترچه کی میاد کسی نمدونه؟
    • ف
      فرزان
      ۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۰۱:۰۱
      برای شرکت در آزمون دستگاه اجرایی الانه؟ چی کار کنم. برای بانک یا ثبت احوال و یا سازگان آب و فاضلاب هم میشه از این طریق؟
      • ع
        علی
        ۱۳ تیر ۱۳۹۹، ۰۰:۴۰
        سلام آزمون رو سازمان سنجش میگیره یا خودشون؟

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ