سیزدهمین ردیف بودجه در میان دیگر وزارتخانه‌ها به آموزش و پرورش رسیده

۱ نظر

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه "معلمان خرید خدمات آموزشی" در جریان تصویب طرح استخدام حق‌التدریسی‌ها توقع استخدام داشتند، گفت: اصل ماجرای همکاری با این نیروها صرفا مبنی بر عدم استخدام و استفاده صرف به صورت خرید خدماتی است.

سیدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به درخواست "معلمان خرید خدمات آموزشی" مبنی بر استخدام توسط دولت در حالی که قرارداد آن‌ها با مدارس غیردولتی است، گفت: اصولا استخدام معلمان خرید خدمات آموزشی با هدف جلوگیری از بسط دولت صورت نخواهد گرفت، همچنین در برنامه ششم توسعه به دلیل مشکلات ساختاری و بودجه‌ای وزارت آموزش و پرورش، تصمیم بر این شد این وزارتخانه موسساتی را به بخش خصوصی واگذار کند تا از حجم آن کاسته شود.
موسسات غیردولتی آموزش‌وپرورش اکثرا به مدیران این وزارتخانه واگذاری شده‌اند

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واگذاری موسساتی از آموزش و پرورش صرفا با هدف جذب نیرو در موسسات توانمند مناطق محروم کلید خورد تا بتوانند نیرو جذب کنند، افزود: با این وجود مدیران این وزارتخانه مدارس دولتی را در مناطق شهری و غیرمحروم نیز واگذار کردند و جالب است بدانید؛ این موسسات اکثرا به مدیران بدنه و میانه‌ای آموزش و پرورش واگذاری شده است.

دولت قصد استخدام معلمان خرید خدماتی را ندارد

ابطحی توضیح داد: "معلمان خرید خدمات آموزشی" نیز در جریان تصویب طرح استخدام حق‌التدریسی‌ها توقع استخدام داشتند این در حالی است که اصل ماجرا بر عدم استخدام این نیروها و استفاده از آن‌ها صرفا به صورت خرید خدماتی است چراکه رویکرد دولت و قوانین برنامه پنجم و ششم توسعه کشور استخدام دولتی را ممنوع کرده است.

آموزش و پرورش موسسات غیردولتی را در مناطق محروم حمایت مالی نمی‌کند

وی با ابراز تاسف از اینکه موسسات واگذار شده چندین ماه یک بار حقوق و مزایایی معلمان و کادر اداری پرداخت می‌کنند در حالی که سودهای کلانی از این بابت بدست می‌آوردند، ادامه داد: آموزش و پرورش موسسات غیردولتی را در مناطق محروم حمایت مالی نمی‌کند.

وی در ادامه به مدیران آموزش و پرورش توصیه کرد در نحوه واگذاری‌ها دقت بیشتری به خرج داده تا افرادی که توانانی مالی پرداخت حقوق کارکنان را ندارند نتوانند از این امکان استفاده کنند و صرفا این موسسات در مناطق محروم آن هم با کمک مالی آموزش و پرورش تاسیس شوند.

بودجه آموزش و پرورش رتبه ۱۳در میان دیگر وزارتخانه‌ها را دارد

این نماینده با بیان اینکه با وجود تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آموزش و پرورش باید در راس وزارتخانه‌ها قرار بگیرد اما بودجه آموزش و پرورش رتبه ۱۳در میان دیگر وزارتخانه‌ها را دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: اگرچه عموم نمایندگان با استخدام نیروهای خرید خدماتی موافق هستند اما به دلیل داشتن بار مالی طرح آن برگشت خواهد خورد.

منبع: خانه ملت

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای سیزدهمین ردیف بودجه در میان دیگر وزارتخانه‌ها به آموزش و پرورش رسیده

  • م
    محمد
    ۲ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۴۶
    به نظرمن اموزش وپرورش ودولت توجه بیشتری به طرح خرید خدمات داشته باشند

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ