سهمیه امریه سربازی سمن‌ها در سال ۹۷ مشخص شد

مشمولانی که در تشکل‌های کارآفرینی فعالیت می‌کنند، می‌توانند از امریه برای گذراندن دوره پایان خدمت در همان تشکل‌ها استفاده کنند.امکان استفاده افراد مشمول خدمت سربازی از تسهیلات سمن ها در سال ۹۷

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده بود که بر اساس تفاهم‌نامه بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیرو‌های مسلح، اشخاصی که در تشکل‌های کارآفرین فعالیت می‌کنند، می‌توانند از امریه برای گذراندن دوره پایان خدمت در همان تشکل‌ها استفاده کنند. بر همین اساس اعضای سمن‌ها باید ۶ ماه پایان دوره خدمت سربازی خود را به عنوان امریه در سمن‌ها بگذرانند.

گفتنی است؛ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کارگزار انجام ارائه تسهیلات سربازی است و تقسیم بندی سهمیه دستگاه‌ها به این معاونت مربوط می‌شود.

تعداد مشمولانی که امسال می‌توانند از تسهیلات سمن‌ها استفاده کنند، در مجموع ۲ هزار نفر است که بین سازمان‌های مختلف فعال در این زمینه مانند وزارت ورزش و جوانان، وزارت صمت، معاونت علمی و فناوری و غیره تقسیم می‌شوند.

لازم به ذکر است که امسال سهمیه تعیین شده برای معاونت جوانان ۸۰ نفر است و نحوه تخصیص این سهمیه به دو شیوه است که شامل یک ظرفیت ۵۰ نفره و یک ظرفیت ۳۰ نفره با دو شاخص مختلف می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حتی امسال تعداد ۸۰ نفر را که با شاخصه‌هایی مشخص برای معرفی و دریافت این تسهیلات تعیین شده‌اند را نداریم و طبق دستور فرماندهی کل قوا و مقام معظم رهبری، این سهمیه بیشتر بر اساس شرکت‌های دانش بنیان و تشکل‌های فعال در این حوزه تعیین می‌شود و وزارت ورزش و جوانان تلاش می‌کند تا در کنار موضوع سمن‌های دانش بنیان، موضوع نخبگان اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهد.

افرادی که مشمول این تسهیلات می‌شوند باید دبیر، مسئول یا سرپرست یک سازمان مردم نهاد حوزه جوانان باشند، این در حالی است که تعداد سربازان دارای این ویژگی زیاد نیست و بسیاری از آن‌ها تنها عضو یک سازمان مردم نهاد هستند و نمی‌توانند تسهیلاتی دریافت کنند.

لازم به ذکر است؛ سقف این سهیمه ۸۰ نفری برای وزارت ورزش و جوانان تا پایان سال همین تعداد است و سال بعد احتمالاً با توجه به آماری که ارائه خواهد شد، افزایش می‌یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام سرباز معلم اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ