سرعت ایجاد اشتغال در صنعت گردشگری ۲.۵ برابر سایر حوزه‌ها است

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه سرعت ایجاد اشتغال در صنعت گردشگری ۲.۵ برابر سایر حوزه‌ها است، گفت: یکی از مسیرهای میانبر در راستای توسعه و پیشرفت کشورها صنعت گردشگری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان عصر سه شنبه در آئین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در اصفهان اظهار داشت: صنعت گردشگری در همه جا دنیا و به ویژه در کشور ما هم کارکردهای اقتصادی و هم جنبه‌های فرهنگی دارد و در بخش اقتصادی نیز موجب ارزآوری برای کشور و رونق اقتصادی و تحرک اقتصادی می‌شود.
وی با بیان اینکه گردشگری از راه‌های پیشگام‌های در راستای پیشبرد اقتصاد کشور است به نوعی که صنایعی مانند حمل و نقل هوایی، ریلی، زمینی، صنعت کشاورزی و پوشاک را نیز به تحرک می‌اندازد، ابراز داشت: در اشتغال‌زایی در دنیا به ازا هر ۱۰ شغل یک شغل به گردشگری مربوط می‌شود چراکه در صنعت گردشگری نسبت به حوزه‌های دیگر حتی با میزان سرمایه گذاری اندک نیز می‌توان شغل ایجاد کرد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی بیان داشت: در کشور ما به ازای هر ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان از طریق صنعت گردشگری شغل ایجاد می‌شود این در حالی است که در حوزه صنعت این میزان معادل ۵۰۰ تا یک میلیارد تومان سرمایه را می‌طلبد.
سرعت ایجاد اشتغال در صنعت گردشگری ۲.۵ برابر سایر حوزه‌ها است
وی با بیان اینکه سرعت ایجاد اشتغال در صنعت گردشگری ۲.۵ برابر سایر حوزه‌ها است، ابراز داشت: یکی از مسیرهای میانبر کشورها در راستای توسعه و پیشرفت صنعت گردشگری است.
مونسان گفت: شاید بتوان گفت کمتر کشوری است که گردشگری را جز اهداف توسعه و پیشرفت خودش قرار ندهد زیرا گردشگری موضوعی است که در شیوه‌های متنوع اعم از طبیعت، فرهنگی، زیارت و ورزش می‌تواند موجب جذب گردشگر برای کشور شود.
وی اضافه کرد: برخی از کشورها از جذابیت‌های ناشناخته در صنعت گردشگری هیجانی بهره می‌گیرند، در ابعاد فرهنگی و اجتماعی هم بهترین نقطه‌ای که می‌توان فرهنگ یک کشور معرفی شود و تبادل بین ملل فراهم شود بخش گردشگری است.
استفاده از حوزه گردشگری در راستای معرفی چهره واقعی ایران به جهانیان
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ایران ما با فرهنگ غنی تاریخی و اسلامی می‌تواند از حوزه گردشگری در راستای معرفی چهره واقعی ایران به جهانیان کمک بگیرد، بیان داشت: دشمنان به دروغ تصاویر نادرست از ایران نمایان می‌کنند غافل از اینکه هر گردشگر با قاطعیت سفیر فرهنگی برای ایران تبدیل شده است و مصاحبه‌ها و صحبت‌های گردشگران هنگام خروج از ایران بر این باور استوار است که این گردشگران مبلغان واقعی فرهنگ ایران می‌شوند.
وی اضافه کرد: بخش بعدی در ابعاد اجتماعی است، ایجاد نشاط اجتماعی جزو وظایف دولت‌هاست و ما با حوزه گردشگری و سفر می‌توانیم به نشاط اجتماعی و انسجام خانواده‌ها کمک کنیم، با وجود همه این صحبت‌ها از مزایای صنعت گردشگری هنوز اولویت مهم و بالای برنامه ریزی کشور توسعه صنعت گردشگری نیست.
مونسان با بیان اینکه موضوع برندسازی و تبلیغات از مهم‌ترین بخش‌های گردشگری است، بیان داشت: سوال این است که چگونه می‌توانیم گردشگر خارجی جذب کنیم زمانی که در خارج از کشور هیچ کار تبلیغاتی صورت نمی‌گیرد.
تبلیغات گردشگری ایران به یک سنت در سال نیز نمی‌رسد
وی تصریح کرد: برآورد همکاران من در ده‌ها کشور در سرتاسر دنیا که برای آقای رئیس جمهور ارسال کردم این است که کشورهایی که در حوزه گردشگری در دنیا فعال هستند به ازای هر گردشگر بین ۱.۷ دلار تا ۲ دلار هزینه تبلیغات می‌کنند؛ متاسفم که بگویم این رقم در حوزه تبلیغات گردشگری کشور ما به چند سنت بیشتر نمی‌رسد.
وی افزود: علی رغم همه سرمایه گذاری اندک، سال گذشته ۱۱.۸ میلیارد دلار صنعت گردشگری در GDP کشور نقش داشت و سه هزار شغل واقعی با کد ملی با کمترین سرمایه گذاری ایجاد کرد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: تلاش کردیم کشورهای هدفمان را در توسعه صنعت گردشگری بازبینی کنیم و اگر دچار کمبود شدیم با اضافه کردن کشورهای هدف جدید گردشگران را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: خوشحالیم که ۱۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های غیردولتی و سرمایه گذاری خصوصی به آینده امیدواریم و به یقین صنعت گردشگری روزهای خوبی را خواهد دید.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ